Padesát bývalých zaměstnanců Applu uvedlo první vlastní produkt, udělá auto chytřejším

Pearl RearVision

Pearl RearVision

Startup Pearl tvořený v současné době celkem 70 zaměstnanci, přičemž 50 z nich jich dříve pracovalo přímo v Applu, představil první technologický produkt, který je zaměřený na automobily.

Pearl RearVision je kombinace chytrého krytu na zadní poznávací značku, který obsahu jak kameru, tak i solární systém nabíjení a bezdrátový systém. Díky tomu se dokáže spojit s mobilním telefonem a posílat v reálném čase streamovaný obraz. A nejen to.

V balení je také adaptér OBD k datovému spojení s automobilem a analýze. Bezdrátově spojený telefon tak slouží jako zadní kamera, která má ale i chytré funkce, mezi kterými je varování při detekci překážek a měření vzdáleností. Pohled je možný ve dvou verzích – klasický nebo velmi široký, který i přes zkreslení nabídne lepší pohled do stran.

Zakladatelé se do vlastního startupu pustili už v roce 2013 a postupně získali investice v hodnotě 50 milionů dolarů od investorů jako Accel nebo Shasta Ventures. Hlavní část produktu tvořená rámem na zadní značku automobilu, jde jednoduše a rychle připevnit a udělat tak jakékoli auto alespoň trochu „chytrým“.

Koncová cena za Pearl RearVision je 499 dolarů, což je s přepočtem na náš trh kolem 15 000 Kč s DPH. To je poměrně vysoká cena, i když tvůrci slibují dodatečné aktualizace, od kterých lze očekávat například lepší analýzu obrazu a další funkce.

Pearl má ale podobný plán jako například Nest, který byl koupen Googlem. Chce totiž postupně uvádět různé technologické produkty, takže uvidíme, čeho se dočkáme v budoucnu.