Praha je na Airbnb hitem, služba loni v Česku ubytovala statisíce lidí

Praha

Praha Zdroj: CC BY-SA 2.0: Olivier Bruchez via Flickr

Štěpán Bruner
Přes zprostředkovatele ubytování Airbnb už v Česku nabízí přenocování více než deset tisíc lidí, kteří ubytovali 362 tisíc hostů, vyplývá z údajů Airbnb. Praha pak patří mezi nejpopulárnější evropské destinace cestovatelů využívajících sdílení bytů.

V Česku loni našli přes Airbnb ubytování lidé ze 145 zemí světa. Většina z nich přijela z Německa, následovaly Francie a Velká Británie. Celkem Evropané loni tvořili 66 procent hostů. Praha pak patří mezi nejpopulárnější evropské destinace. Nejčastěji lidé přes Airbnb cestují do Londýna, následuje Paříž a česká metropole se přetahuje o třetí až páté místo s Římem a Barcelonou.

„V našem průzkumu pětina lidí uvedla, že by do Prahy vůbec nejeli nebo by tu strávili méně času, pokud by necestovali přes Airbnb,“ uvedl pro E15.cz ředitel Airbnb pro východní Evropu Andrew Verbitsky. Další pak peníze, které ušetřili na ubytování, během své cesty utratili, dodal.

Většina nabídek ubytování, více než sedm tisíc, se soustředí na Prahu. Druhým nejpopulárnějším českým městem je Liberec. „Naši klienti jsou obvykle zvědaví lidé, hledající něco trochu jiného. Liberec je pro nás každopádně zajímavou hádankou, kterou se snažíme vyřešit. Myslíme si, že to je kvůli běžeckému lyžování, ale možná je to něco jiného,“ řekl Verbitsky.

Chataři na internetu

Češi Airbnb využívají i jako hosté. V loňské sezóně přes službu našlo ubytování 110 tisíc Čechů. Nejčastěji cestují do Itálie, USA a Francie.

Čeští cestovatelé ale hledají ubytování nejen v zahraničí. České nabídky jsou mezi domácími uživateli třetí nejhledanější. Zvláště přes léto se hodně pronajímají chaty a chalupy. „Není to úplně český unikát, stejně je to třeba ve Skandinávii, v Česku je ale zájem mnohem větší,“ uvedl Verbitsky.

Airbnb spouští novou mobilní aplikaci
Mobilní aplikace AirbnbMobilní aplikace Airbnb | Zdroj: Airbnb
Airbnb má po celém světě dva miliony nabídek. Nová aplikace, se kterou služba nyní přichází, má uživatelům hledajícím ubytování usnadnit jejich třízení. Airbnb se rozhodla využít obrovského množství dat o uživatelích a podle předchozích vyhledávání z nabídek vybere takové, které jim budou pravděpodobně vyhovovat. „Nepotřebujete tisíce nabídek, stačí dvacet, které vás zaujmou,“ vysvětlil.