Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift
Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift
2
Fotogalerie
Skutečně se potvrdilo to, co jsme psali před třemi měsíci. Hot hatch Seat Ibiza v ostré verzi Cupra dostal motor 1.8 TSI místo dřívější jednotky 1.4 TSI. Navíc teď konečně můžete mít klasickou manuální převodovku, dříve šlo motor spojit pouze s automatem DSG.

Princip upsizingu je v dnešní době, a v koncernu VW zvláště, skutečně velmi unikátní záležitost. Pokud se toho VW chytí, mohli bychom se za pár let dočkat třeba Škody Octavia RS 5.2 V10… Ale teď už zase vážně.

Motor 1.4 TSI s přeplňováním twincharger (kompresor pro nástup z nízkých otáček a turbo pro tlak v těch vyšších) byl svého času několikanásobný vítěz ankety Engine of the year. Je ale příliš složitý a drahý a Volkswagen od něj upustil.

Jednotka 1.8 TSI nyní posílá přes šestistupňový manuál a diferenciál se systémem XDS (elektronika supluje funkci uzávěrky) výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 320 Nm. Ten je k dispozici v rozmezí 1450 až 4200 ot./min. Proti předchozímu motoru 1.4 TSI je to zlepšení o 12 koní a hned 70 Nm.

Pokud jde o dynamiku, Seat Ibiza Cupra zrychlí na stovku za 6,7 sekundy, rozjede se na 235 km/h a podle normy NEDC spotřebuje rovných šest litrů na 100 km. Nově jsou k dispozici i přepínatelné tlumiče, jejichž tuhost si můžete nastavit v režimech Comfort a Sport. S tím se změní i nastavení odezvy posilovače řízení.

Pak už se novinky týkají především výbavy, barev, kol a různých aplikací a konektivity. Faceliftovaná Ibiza Cupra by se měla na trhu objevit záhy po představení na autosalonu ve Frankfurtu.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz