V kombinaci s manuální převodovkou zvládne stovku za 5,8 s, ve spojení s dvouspojkovým DSG je to o desetinu lepší čas. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h a za zmínku také stojí přítomnost samosvorného diferenciálu na přední nápravě nebo hmotnost 1395 kg. Základní česká cena má hodnotu 669 900 Kč, přičemž se bavíme o pětidveřové karoserii. Za 714 900 Kč pořídíte Leon Cupra s automatem.
Seat ve své tiskové zprávě slibuje zajímavé věci. Těšit se máme třeba na devatenáctipalcová litá kola, systém DCC nebo progresivní řízení, a to v sériové výbavě. Kompletní ceník zatím ještě k dispozici není, ovšem i tak se dá odhadnout, jak na tom zhruba Leon Cupra bude ve srovnání s koncernovými soupeři. Bude na tom velmi dobře.
Seat Leon Cupra |
Základní cena je vzhledem k jízdním výkonům poměrně zajímavá. Octavia RS začíná na částce 629 900 Kč. S maximálním výkonem 220 koní pokoří stovku za 6,8 s, nejvíce se rozjede na 248 km/h. Vedle šedesáti koní musí ale zájemci o Octavii oželet uzávěrku předního diferenciálu a velká kola. Samozřejmě argumentem pro koupi Octavie může být fakt, že za cenu základního Leonu Cupra lze pořídit větší Combi.
U Volkswagenu je připraven Golf GTI v provedení Performance. Ten startuje s pětidveřovou karoserií na částce vyšší pouze o dva tisíce korun v porovnání s ostrým Leonem. Uzávěrku předního diferenciálu zde najdete, ovšem vystačit si musíte s nižším výkonem. Ten v tomto případě činí 230 koní. S manuální převodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, nejvyšší rychlost dosahuje na obligátních 250 km/h.
Seat Leon Cupra |
Cupra se oficiálně začne prodávat od prvního března. Ještě letos přijde také Leon ST Cupra.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz