Sto let staré dřevěné vozy metra v Buenos Aires míří do důchodu

Metro v Buenos Aires

Metro v Buenos Aires

Metro v Buenos Aires
Metro v Buenos Aires
Metro v Buenos Aires
Metro v Buenos Aires
Metro v Buenos Aires
11
Fotogalerie
Dřevěné vozy linky A metra v argentinském hlavním městě Buenos Aires půjdou po téměř sto letech provozu do důchodu. Brzy je nahradí moderní vagony čínské výroby. Mnozí Argentinci ale cítí za mizejícím kouskem dopravní historie nostalgii, píše agentura AP.

Prvních 90 belgických vozů začalo jezdit v roce 1913 po první lince metra v Latinské Americe. A nyní jsou nejstaršími vozy podzemky na světě, které stále jezdí a denně na své lince přepraví zhruba 160 tisíc cestujících.

Dřevěné vozy linky A metra v Buenos Aires

Staré vozy jsou nejen přepravním prostředkem pro místní, ale i atrakcí pro turisty. Je ale stále těžší je udržovat; podle starosty Mauricia Macriho přestaly být bezpečné a je nutné je vyměnit. Linka A proto bude v polovině ledna uzavřena kvůli plánované rekonstrukci, která může trvat až 60 dní.

Aquilino González Podesta, zakladatel skupiny Přátelé podzemky, souhlasí, že staré vozy už musí udělat místo mladším. Ptá se ale, proč není možné s výměnou počkat ještě 11 měsíců, aby dřevěné metro oslavilo stovku. „Jsou prostě jisté citové otázky, které převažují nad logikou,“ dodal Podesta.

Linka A v Buenos Aires byla uvedena do provozu 1. prosince 1913 a stala se vůbec prvním metrem jezdícím na jižní polokouli. Vlaky pro ni vyrobila belgická firma La Brugeoise et Nicaise et Delcuve v letech 1912 až 1919.