T-Mobile chystá systémy, které rozpoznají klienta podle hlasu

T-Mobile

T-Mobile Zdroj: profimedia.cz

Německá skupina Deutsche Telekom se inspirovala špionážními technologiemi a zkouší hlasovou biometrii, přesněji rozpoznávání hlasu, kterou chce využít při péči o klienty.

Systém, jenž dokáže identifikovat konkrétní hlas, umožní, aby se už klient při volání na zákaznickou linku či automat nemusel prokazovat složitými přihlašovacími kódy či osobními hesly. „Jedinečnost lidského hlasu je obdobná jako u otisku prstu,“ zdůraznil ředitel inovací a změn služeb zákazníkům T-Mobilu v Evropě Jan Šafka.

Firma, která patří právě do skupiny Deutsche Telekom, spustí projekt v příštích měsících v Maďarsku. Čeští zákazníci se prý dočkají někdy v příštím roce.

T-Mobile připravuje pro služby klientům i další technologie, například video callcentrum. Jeho prostřednictvím si zákazník bude moci vybrat zboží a služby na webu operátora a k tomu získat on-line pomoc vyškoleného pracovníka.

Nová technologie vnese přímou komunikaci do nakupování na internetu a navíc se hodí pro země s nízkou hustotou značkových prodejen. I na tuto novinku si čeští zákazníci počkají do příštího roku, zatímco Maďarům bude sloužit již za několik týdnů.