Zápisník Zdeňka Pečeného: Pivo za akcii

pivo Lobkowicz, ilustrační foto

pivo Lobkowicz, ilustrační foto Zdroj: pivni.info

Pivovary Lobkowicz na burzu patrně půjdou. Mluvilo se o tom dlouho, ale nyní už probíhá nabídka akcií skupiny pivovarů, které šlechtici jménu navzdory už téměř desetiletí nevlastní. Můžeme jen doufat, že další přírůstek na pražském burzovním parketu, kde tanečníci ubývají rychleji, než noví přicházejí, bude mít větší úspěch než nedávná IPO.

Nedávná v tomto případě znamená tak dvě za tři roky. Ani s jedním z těchto akciových titulů se neobchoduje a jejich jména již byla zapomenuta, protože se teď pivovarníkům dostává pozornosti, jakou měl před lety nikdy neuskutečněný vstup ČSOB na burzu. V zemi, kde je pivní tradice delší než jakákoli jiná, by se nicméně slušelo nabídku akcií nějak „osladit“.

Jako to před lety udělaly Tatry Mountain Resorts když nabídly akcionářům bezplatné skipasy nebo i pobyt ve svých hotelích. V tomto případě by stačilo jedno pivo za každou vlastněnou akcii ročně. Tato speciální dividenda by se mohla vyplácet třeba před Vánocemi.

V záplavě dokola opakovaných předvolebních spotů před blížícími se volbami do evropského parlamentu vyčnívá nepoučený politik-amatér Radek John. Tentokrát pojal svůj bezplatný prostor ve vysílání veřejnoprávní televize jako příležitost propagovat odtahovou a asistenční službu.

Doufejme, že si za to nechal rozumně zaplatit. Tragikomičnost situace jen podtrhuje nedávné Johnovo vyjádření, že se do europarlamentu dostane, protože doufá, že lidé budou volit spíše osobnosti. I kdyby tomu tak bylo, spíše by z toho vycházelo, že se tam John nedostane. Anebo si snad myslel, že je osobnost?