Alternativa k opencard. V Praze jdou do prodeje papírové roční kupony na MHD

Papírový roční kupon na MHD

Papírový roční kupon na MHD Zdroj: DPP

Pražský dopravní podnik začne od neděle prodávat papírové roční kupony na MHD. Cestující si mohou dlouhodobou jízdenku zakoupit jako alternativu k problematické kartě opencard s jejímž vlastníkem, společností eMoneyServices, je Praha dlouhodobě ve sporu. K dispozici bude cestujícím na 100 tisíc ročních kuponů.

Papírové kupony budou podle mluvčího dopravního podniku Jiřího Štábla v neděli připravené na všech předprodejních místech. „V tuto chvíli je rozvážíme,“ sdělil serveru E15.cz Štábl.

V papírové podobě mohou pasažéři koupit i 30denní, 90denní, pětiměsíční a desetiměsíční kupony. Část z nich je v prodeji už od prvního únorového týdne. „Zájem o kupony je enormní,“ řekla ČTK primátorka Adriana Krnáčová (za ANO). Kuponů se v prvních dnech prodeje prodaly podle dopravního podniku stovky.

Krátkodobějších kuponů nechá dopravní podnik podle Štábla vytisknout po padesáti tisících kusech, dlouhodobějších po stotisících kusech. „Vyjde to zhruba na 2,4 milionu korun,“ vyčíslil náklady na tisk Štábl. Potřebu dopravního podniku to podle něj pokryje zhruba na rok.

Výhodnější podmínky

Návrat papírových kuponů posvětila v reakci na situaci okolo problémů s projektem opencard městská rada koncem ledna.

Změna se dotkne zejména cestujících ve věku od 27 do 64 let, kterým se doposud nákup kuponu oproti opencard prodražil. „Cestujících, kteří vlastní opencard, se změna nijak nedotkne. A i noví zájemci o časový kupon si budou moc vybrat, zda ho chtějí dostat v tištěné podobě, nebo jako opencard,“ uvedla již dříve primátorka.

Podle mluvčího Štábla v tuto chvíli dopravní podnik žádné problémy s opencard neregistruje, ale koncem ledna zkolaboval portál pro online objednávání karet opencard. Záměrně jej tehdy blokoval podle primátorky majitel práv k projektu opencard.