Dopravní podnik přijde o 3,9 miliardy na metro, porušil zákon

O dotaci dopravní podnik přišel kvůli pochybení ve dvou zadávacích řízeních. Podmínky prý byly diskriminační. V jednom případě údajně DPP chybně stanovil příliš vysoký obrat firem, které měly možnost o zakázku na dostavbu metra usilovat. V druhém případě chtěl, aby firma, která vyhraje tendr, měla češky hovořící zaměstnance. Obě zakázky se uskutečnily za éry exředitele DPP Martina Dvořáka.
Nynější ředitel podniku Jaroslav Ďuriš s výtkami nesouhlasí. „Ministerstvo dopravy vyčítá dopravnímu podniku diskriminační kritéria, ale z mého pohledu byla tato kritéria přiměřená, tehdejší znění zákona neporušovala,“ tvrdí. Kvůli hrozícímu krácení dotace podnik před časem podal námitku, ministerstvo ji zatím stále vyřizuje s tím, že prý o výši poskytnuté dotace je i tak definitivně rozhodnuto.
Jak ale uvedl na dotaz ČTK radní Jiří Pařízek, Praha fakticky o evropské peníze nakonec nepřijde. Požádala totiž o možnost čerpat zkrácenou dotaci na jiné dopravní projekty.
Dostavba Metra A do Motola |
---|
Náklady na prodloužení trasy metra A do Motola, které má být dokončeno v příštím roce, se odhadují na 22,5 miliardy. Praha chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vyčerpat 11 miliard korun. Zkrácení dotace by mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. |