Rarita českých silnic. Krátkých Škoda Fabia Scout je něco málo přes tisíc kusů

Škoda Fabia Scout (5J) (2010–2014)

Škoda Fabia Scout (5J) (2010–2014) Zdroj: Škoda

Škoda Fabia Scout (5J) (2010–2014)
Škoda Fabia Scout (5J) (2010–2014)
Škoda Fabia Scout (5J) (2010–2014)
Škoda Fabia Scout (5J) (2010–2014)
Škoda Fabia Scout (5J) (2010–2014)
7
Fotogalerie

Představujeme vám docela moderní škodovku, která je na českých silnicích překvapivou vzácností. Na krátkou Škodu Fabii Scout hatchback už asi většina lidí zapomněla, díky čemuž je velkou raritou. Vyrobila se totiž ve velmi nízkém počtu kusů.

Článek je převzatý z Auto.cz.

Dobrodružná modelová řada Scout je u zákazníků mladoboleslavské Škodovky stále oblíbenější. Vůbec prvním lehkým terénním modelem značky byla outdoorová Octavia Scout, zakládající na druhé generaci modelu, která dokonale vystihla význam dnes moderního slova „crossover“. Kombinovala tradiční kombi s decentním ochranným oplastováním a zvýšenou světlou výškou, abyste se mohli odvážit i na méně kvalitní polní a lesní cesty při cestě na chalupu.

Prvních obchodních úspěchů se automobilka dočkala už brzy a začala se stejnou filozofií vytvářet i další modely. Na Octavii Scout navázala prostorným Roomsterem Scout a následně i levnější a kompaktnější alternativou, jakou byla Fabia Scout. Oficiálně se představila na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Odhalila se s charakteristickým ochranným bodykitem a specifickou výbavou, ale oproti Octavii Scout se čtyřkolkou disponovala výhradním pohonem předních kol.

Víte, že Škoda Fabia Scout, vycházející z druhé generace modelu, je jednou z nejvzácnějších moderních škodovek? Celkově se vyrobilo pouze 6761 vozů, přičemž vzácnější je v netradiční karosářské variantě hatchback. Škodovka ji představila po modernizaci modelu v roce 2010 a dnes už si na ni vzpomenou pouze majitelé. Před faceliftem se Fabia Scout vyráběla pouze s logičtější karoserií kombi.

Menších pětidveřových hatchbacků Fabia Scout se vyrobilo pouhých 1175 kusů! Automobilka je prodávala v časech, kdy dnešní obrovská móda crossoverů a SUV byla teprve blízkou budoucností a zákazníci ještě neměli o podobné vozy příliš velký zájem. Škodovce se bohužel povedlo zbytečně předběhnout dobu. V dnešních dnech by i krátkou Fabii Scout nepochybně prodávala úspěšněji.

Až ji někdy uvidíte na českých silnicích, vzpomeňte si, že je až nečekaně vzácná. Na nějaký ze zbývajících 5586 kombíků u nás narazíte mnohem častěji. Při nahlédnutí do starých ceníků si navíc můžeme připomenout i skutečnost, že krátký skaut se v Česku prodával se základní cenou od 313.900 Kč. Standardní výbavou byly čtyři airbagy, automatická klimatizace Climatic, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a sklopným klíčkem a elektrické stahování oken.

Celý článek si můžete přečíst na Auto.cz >>>