AAA Auto loni prodala 56 tisíc vozů, meziročně o desetinu více. Trh táhne Česko

AAA Auto

AAA Auto Zdroj: ctk

Skupina autobazarů AAA Auto ohlásila dobré výsledky za loňský rok. Prodej ojetin zvýšila o desetinu na 56 648 vozů. V Česku prodala více než 38 tisíc aut, meziročně o devět procent více. Český trh je tak s 68podílem tahounem jejích prodejů. I pro letošek firma očekává zvýšení odbytu na 62 tisíc aut.

Největší růst skupina vykázala v Rusku, kde zvýšila prodej o 17 procent na 2455 vozů. Na třetím trhu na Slovensku prodej AAA rostl o 12 procent na téměř 16 tisíc aut.

„Výsledek potvrzuje, že naše strategie, zaměřená na výkup a prodej nejlépe prodejných vozů, po jednom až dvou majitelích, s nízkým nájezdem kilometrů a širokými garancemi k nám přivádí rostoucí skupinu zákazníků,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Škoda stále nejprodávanější

Nejprodávanější značkou byla Škoda, kterou si loni u AAA pořídilo kolem 11 tisíc zákazníků. Nejlépe se přitom prodávala Fabia, následuje Octavia a Felicia. Octavia pak byla nejprodávanější v kategorii kombi a 4×4.

Mezi luxusními auty byl nejoblíbenější Superb a v kategorii sportovních aut BMW M3 Coupé. Nejprodávanější dodávkou byl Ford Transit.

Skupina v současnosti provozuje 32 poboček. Letos zvažuje otevření tří nových poboček v Česku a nejméně jedné na Slovensku, stejně jako návrat do Maďarska během jara. AAA rovněž během roku uvede na trh novou značku Mototechna Premium, zaměřenou na luxusní automobily.

Majoritním vlastníkem AAA Auto je Anthony Denny. Ten již dříve oznámil, že hodlá svůj podíl prodat. Firma se proto loni stáhla z akciového trhu.