Do Česka míří deset amerických fastfoodových řetězců

Papa John's Pizza

Papa John's Pizza Zdroj: profimedia.cz

Na český trh se letos chystá vstoupit deset velkých amerických řetězců restaurací a provozoven rychlého občerstvení. Mezi nimi jsou Church’s Chicken, Dairy Queen, Papa John's Pizza nebo Denny's. Vyplývá to z informací České asociace franchisingu (ČAF) a Americké ambasády v Praze. Řetězce nyní hledají v Česku masterfranšízové partnery.

Na tuzemský trh má zájem vstoupit například řetězec Church’s Chicken, druhý největší řetězec kuřecího rychlého občerstvení na světě. Známý je hlavně tradičními kořeněnými kuřecími pokrmy a dalšími specialitami jižanský států USA.

Dalším řetězcem, který jedná o vstupu do Česka, je americká fast foodová legenda Dairy Queen vlastněná miliardářem Warrenem Buffettem. Řetězec nabízí nealkoholické a mléčné koktejly, smoothies (ovocné a zeleninové koktejly) i rychlé občerstvení v šesti tisících pobočkách po celém světě.

Denny's je restaurační koncept známý již 60 let jako America’s Diner. Patří mezi největší americké rodinné restaurační řetězce. V současné době provozuje 2100 restaurací v deseti zemích světa, je známý tím, že má otevřeno nonstop. O vstup na tuzemský trh má zájem i Papa John's Pizza, třetí největší řetězec pizzerií na světě.

Podle ČAF míří na tuzemský trh také zmrzlinářský řetězec Cold Stone Creamery, Great American Cookies prodávající čokoládové sušenky, řetězec provozoven specializovaných na prodej prémiové ručně míchané zmrzliny a dezertů Marble Slab Creamery a také americká preclíková jednička Pretzel Maker. Dalším zmrzlinářským řetězcem, který míří do Česka, je Rita's Italian Ice, ten v USA provozuje již 550 prodejen. Zájem o české zákazníky má také americký řetězec Broaster Chicken.

Do Česka se letos chystá celkem 17 amerických společností

Podle informací ČAF se do Česka chystá letos vstoupit celkem 17 amerických společností. Kromě značek restauračních zařízení má o tuzemský trh zájem také například jeden z nejpopulárnějších amerických konceptů zábavních center pro děti a rodiny Chuck E. Cheese‘s. Na české zákazníky chce zacílit i mezinárodní síť vzdělávacích center výuky matematiky zábavnou formou pro děti a mládež Mathnasium.

Masterfranšízového partnera v současnosti v ČR hledá také americký řetězec rychlých autoservisů Precision Tune Auto Care nebo největší prodejce mobilních telefonů a spotřební elektroniky v USA RadioShack.

„Franšízink je postaven na úspěchu místních malých a středně velkých podnikatelů a ti si vždy v období krize uvědomí, jak silná značka a zavedený systém umí vzdorovat konkurenčnímu prostředí v těžkém období,“ uvedla výkonná manažerka ČAF Petra Ritschelová.

 

 

Viliam Sivek: Krize nás učí počítat. Dnes víme, kolik metrů má jaký toaletní papír