Electro World plánuje desítky franšíz

Electroworld

Electroworld Zdroj: ctk

Pětka na tuzemském trhu obchodních řetězců s elektronikou podle výše tržeb, Electro World, míří do menších měst s obchody o menší rozloze, než mají jeho prodejny dosud. Nové pobočky nebude řetězec provozovat ve vlastní režii, ale nabídne je novým partnerům či stávajícím prodejcům jako franšízy.

V následujících dvou letech, tedy v počáteční fázi projektu, se bude jednat o několik prodejen. „V dlouhodobém horizontu se budeme pohybovat v řádu několika desítek spolupracujících partnerů,“ řekl deníku E15 šéf expanze Electro Worldu Miroslav Němec.

Nyní má řetězec v Česku 20 prodejen, drtivou většinu v krajských městech a Praze. Podle Němce je to další cesta k upevnění pozice řetězce na trhu v menších městech, pro něž se velké prodejny nehodí. Koncept franšízy si nedávno vyzkoušeli ve Žďáru nad Sázavou. „Výsledkem je rozšíření sortimentu a nárůst zákazníků včetně obratu,“ dodal Němec.

Electro World již začal inzerovat zájem o nové partnery, kteří by chtěli franšízové pobočky provozovat. Mezi základní požadavky patří mimo jiné to, aby sídlili ve městech s minimálně 20 až 30 tisíci obyvateli a prodejny měly 500 a více metrů čtverečních. V ideálním případě by to měl být již zavedený obchod v dané lokalitě. Systém franšízy využívá Electro World i v dalších evropských státech. Nejvíce jich je v Norsku a dalších skandinávských zemích, ale třeba také v Řecku.

Electro Worldu v Česku stouply v účetním roce od loňského května do letošního dubna tržby na zhruba 3,5 miliardy korun. Nárůst přišel po dvou letech poklesů, kdy se i vlivem krize dostala firma do ztrát. V účetním roce 2009/2010 to bylo 34 milionů korun, o rok dříve 122 milionů korun.