Je libo čaj Amazon? Internetový obr nabídne potraviny vlastních značek

Americký internetový obchod Amazon hodlá rozšířit škálu produktů nabízených pod vlastními značkami o nové řady výrobků jako jsou oříšky, koření, čaj, dětská výživa nebo dětské pleny. S odvoláním na informované zdroje to napsal americký ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ). Pro největší internetový obchod světa by to podle něj byl první významnější krok na trhu s potravinami podléhajícími zkáze.

Amazon již nabízí celou škálu výrobků, které pro něj vyrábějí smluvní výrobci a které prodává pod vlastními značkami. Společnost nabízí i rozvoz potravin, avšak pouze v několika městech na západním a východním pobřeží USA.

Zdroje WSJ uvedly, že nové výrobky vlastních značek - například Happy Belly nebo Mama Bear - si budou moci objednat pouze předplatitelé služby Amazon Prime, kde se platí členský poplatek 99 dolarů ročně (2360 korun). První z těchto výrobků by se na webu Amazonu mohly začít objevovat již na konci tohoto nebo začátkem příštího měsíce, uvedl jeden ze zdrojů. Mluvčí Amazonu se k věci odmítla vyjádřit.

Konkurence na trhu internetového prodeje potravin je ve Spojených státech na vzestupu. Rozvoz potravin nabízejí služby jako je Fresh Direct a Instacart. Největší maloobchodní řetězec světa Wal-Mart Stores v dubnu uvedl, že rozšíří službu, díky které si lidé mohou zboží objednat přes internet a vyzvednout v místní prodejně.