Z dat shromážděných společností HAL3000 vyplynulo, že muži ovlivňují nákup počítače v 66 procentech případů a na ženy připadá podíl 34 procent. „Už tedy neplatí, že o nákupu výpočetní techniky rozhoduje pouze muž,“ uvedli autoři analýzy.
Třetina žen, které rozhodují o nákupu počítače, požaduje, aby se výpočetní technika snadno a prakticky obsluhovala a ladila se zbytkem domácnosti. „Proto roste prodej minipočítačů, které se snadno vejdou na polici vedle televize. Rovněž designové notebooky slaví velké úspěchy,“ podotkl produktový ředitel HAL3000 David Petrovič. Muži naopak dávají důraz na výkon počítače (40 procent mužských zákazníků) a množství funkcí počítačové sestavy (30 procent).
Ženy prý zároveň ocení, když se počítače jednoduše ovládají. „Jsou to velmi náročné zákaznice. Zatímco muž bere složitější ovládání jako výzvu, žena klade důraz na jednoduchost a praktičnost. Nevidí důvod, proč dělat věci složitě. Kdyby se dělaly počítače podle žen, byly by uživatelsky mnohem přívětivější a neobsahovaly by řadu mnohdy zbytečných funkcí,“ podotkl Petrovič.
Muži při výběru barvy nového počítače preferují tradiční šedou a černou. Ženy naopak nejčastěji volí odstíny červené, fialové či růžové.