Na trh se vrací jméno Sazka a.s.

Sazka

Sazka Zdroj: Michael Tomes, E15

Praha Společnost Sazka a.s. již není v konkurzu. Původní před třemi lety zkrachovalá firma tehdy vlastněná sportovci totiž změnila jméno na Saleza a.s., pod nímž konkurz nadále poběží. Naopak její nástupce, Sazka sázková kancelář ovládaná skupinou KKCG miliardáře Karla Komárka, vypustí poslední dvě slova z názvu. Nadále jako lídr trhu bude vystupovat jako Sazka a.s. Důvod je jasný, Sazka s téměř šedesátiletou tradicí má na českém trhu stále velmi silnou pozici.

„Jedná se o logický a čistě formální krok. Z pohledu sázejících největší české loterie se vůbec nic nemění. Pouze provozovatelem všech her bude nadále společnost zapsaná v rejstříku pod názvem Sazka a.s.,“ řekl deníku E15 mluvčí KKCG Dan Plovajko.

Ani reklamní experty návrat jména Sazka a.s. na nepřekvapil. „Sazka je jedna z nejcennějších značek v Česku,“ míní například bývalý dlouholetý šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš.

Návrat jedné z nejcennějších značek

U podniků může podle něj značka činit kolem poloviny hodnoty celé firmy včetně budov i zařízení. Například u nápojových firem je to ale ještě víc. Třeba u Coca-Coly až osmdesát procent. Silná značka má také vliv na tržby a zisky firem. „Pokud jen u Sportky nyní lidé utratí pět miliard korun ročně, tak hodnota značky Sazka bude obrovská – v řádu stamilionů korun určitě,“ dodal Mikeš.

Prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová míní, že návrat značky Sazka je přirozený, a pokud bude mít nějaký dopad, tak pozitivní. „Přes problémy v posledních letech je Sazka určitě alespoň ve starších generacích zavedená značka. Pro řadu z nich je to i značka oblíbená, která jim vytane na mysli hned, když se začne mluvit o loterijních hrách,“ uvedla.

Sazka sázková kancelář získala loterie zkrachovalé staré Sazky včetně Sportky a ochranných známek na podzim 2011 za 3,81 miliardy. Poté úspěšně nastartovala návrat na pozice ztracené během konkurzu, které se od července 2011 snažily obsadit Tipsport s Tipšestkou a Fortuna s Lotem.

Konkurence ale příliš neuspěla. Tipsport letos Tipšestku zastavil stejně jako Fortuna loni její druhou loterii SuperLoto. Podíly Sportky u číselných loterií naopak již řadu měsíců překračují 95 procent.