Na trh se vrací jméno Sazka a.s.

„Jedná se o logický a čistě formální krok. Z pohledu sázejících největší české loterie se vůbec nic nemění. Pouze provozovatelem všech her bude nadále společnost zapsaná v rejstříku pod názvem Sazka a.s.,“ řekl deníku E15 mluvčí KKCG Dan Plovajko.
Ani reklamní experty návrat jména Sazka a.s. na nepřekvapil. „Sazka je jedna z nejcennějších značek v Česku,“ míní například bývalý dlouholetý šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš.
Návrat jedné z nejcennějších značek
U podniků může podle něj značka činit kolem poloviny hodnoty celé firmy včetně budov i zařízení. Například u nápojových firem je to ale ještě víc. Třeba u Coca-Coly až osmdesát procent. Silná značka má také vliv na tržby a zisky firem. „Pokud jen u Sportky nyní lidé utratí pět miliard korun ročně, tak hodnota značky Sazka bude obrovská – v řádu stamilionů korun určitě,“ dodal Mikeš.
Prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová míní, že návrat značky Sazka je přirozený, a pokud bude mít nějaký dopad, tak pozitivní. „Přes problémy v posledních letech je Sazka určitě alespoň ve starších generacích zavedená značka. Pro řadu z nich je to i značka oblíbená, která jim vytane na mysli hned, když se začne mluvit o loterijních hrách,“ uvedla.
Sazka sázková kancelář získala loterie zkrachovalé staré Sazky včetně Sportky a ochranných známek na podzim 2011 za 3,81 miliardy. Poté úspěšně nastartovala návrat na pozice ztracené během konkurzu, které se od července 2011 snažily obsadit Tipsport s Tipšestkou a Fortuna s Lotem.
Konkurence ale příliš neuspěla. Tipsport letos Tipšestku zastavil stejně jako Fortuna loni její druhou loterii SuperLoto. Podíly Sportky u číselných loterií naopak již řadu měsíců překračují 95 procent.