Obchodníci s výživou a dietami expandují
Za bezmála tři roky na zdejším trhu otevřel Natur House téměř čtyři desítky obchodů. Jak říká vlastník master franšízy Jan Gonda, míří nyní dvěma směry. Prvním z nich je otevírání poboček v nákupních centrech velkých měst a druhou strategií další expanze do regionálních sídel s více než 20 tisíci obyvatel.
Řetězec letos na jaře zprovoznil v pražském nákupním centru Palladium svoji 30. pobočku. Do konce roku chystá firma otevření ještě desítky dietetických center. Podle Gondy je na českém a slovenském území celkem prostor až pro 150 poboček, z nichž má být většina provozována na základě franšízingu. Koncept byl založen v roce 1992 ve Španělsku a nyní značka působí v 26 zemích.
V byznyse ze zdravou výživou a dietetikou se aktuálně snaží prosadit původem francouzský koncept dietplus®. Také ten sází na franšízu a podle serveru franchisinginfo.cz nyní jedná s prvními zájemci o licenci v Česku. Zatím má dvě vlastní provozovny v Praze. I v tomto případě firma nabízí bezplatné konzultace s nutričním specialistou a individuálně sestavený stravovací program. Na rozdíl od Nature Housu ale prodává sterilizované pokrmy, nikoli potravinové doplňky. Franšízor, firma International Diet, je součástí potravinářské skupiny United Bakeries, kam patří Delta pekárny či firma Odkolek.