Pražský dopravní podnik vypověděl smlouvu reklamní firmě Rencar

Hlavní budova Dopravního podniku hl. m. Prahy

Hlavní budova Dopravního podniku hl. m. Prahy

Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) rozhodlo, že vypoví smlouvu reklamní firmě Rencar. Důvodem jsou pochybnosti o platnosti smlouvy mezi DPP a Rencarem. Výpověď byla dána k 30. březnu 2016. Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná firma DPP. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.

„Vzhledem k faktickému chování DPP a Rencar, kdy Rencar využívá movité a nemovité věci ve vlastnictví DPP za účelem jejich reklamního využití, bylo uvažováno o možném vzniku smluvního vztahu konkludentně (pozn.: tedy ne písemně). DPP tedy z opatrnosti, pro případ, že by byla dovozena existence platné nájemní smlouvy uzavřené konkludentně, považuje za nutné vypořádat se s případnou existencí tohoto smluvního vztahu. A proto jej ke dni 30. března 2016 vypověděla, a to v zákonné tříměsíční lhůtě,“ uvedl mluvčí.

Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů korun, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně. Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar loni získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.

O smlouvu s Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy DPP a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu. Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10 tisíc lidí. Město dává na provoz podniku ročně více než deset miliard korun.

Boj dopravního podniku a firmy Rencar o reklamu v metru vrcholí