Rivalové na poli konzolí zavírají herní studia. Končí Lionhead i Evolution

PlayStation 4 (ilustrační foto)

PlayStation 4 (ilustrační foto) Zdroj: CC BY 2.0: BagoGames via Flickr

Dva rivalové na poli herních konzolí, Sony a Microsoft, se zbavují některých evropských studií. Microsoft už dříve oznámil, že plánuje zavřít slavné Lionhead Studios. Jeho příkladu teď následuje i Sony, které loni nejprve propustilo přes padesát zaměstnanců Evolution Studios a nyní sáhlo k úplnému uzavření studia.

Americká společnost Microsoft, která se na trhu konzolí prezentuje XBoxem, už na začátku března uvedla, že zavře britské studio Lionhead. To v roce 1996 založil slavný herní vývojář Peter Molyneux, který se po převzetí stal výkonným ředitelem celé herní divize Microsoftu. O šest let později však ze společnosti odešel a založil si vlastní nezávislé studio 22 Cans.

Molyneuxův odchod byl pro Lionhead špatně načasovaný, protože přišel krátce poté, co studio začalo pracovat na novém projektu Fable: Legends, vycházející ze slavné série Fable, která slavila velké úspěchy právě na konzolích Xbox. Celý projekt byl nyní zrušen.

Uzavření Lionhead Studios oznámil prostřednictvím oficiálního blogu XBox Hanno Lemke, generální manažer Microsoft Studios Europe. Zároveň dodal, že společnost se zbaví dánského studia Press Play.

Britské studio zavírá i Sony

Cestou škrtání se vydává také Sony, které se svým PlayStationem 4 válcuje konkurenci v prodejích nejen ve Spojených státech. V rámci změn v evropské struktuře uzavírá jiné britské studio Evolution, které se specializovalo hlavně na vývoj závodních her.

Takový vývoj se dal očekávat, protože už loni bylo ze studia, založeného v roce 1999, propuštěno 55 zaměstnanců. Mohl za to především neúspěch závodní hry Driveclub, která byla oznámena v březnu 2013 a ke konci roku se měla stát jedním z otevíracích titulů pro konzoli PlayStation 4. Kvůli potížím s vývojem však byla hra několikrát odložena a vyšla až v říjnu 2014 a v prvních týdnech měli někteří uživatelé potíže s připojením k internetu.

„Uvědomujeme si, že toto rozhodnutí je riskantní, protože můžeme přijít o velice nadané vývojáře, ale chceme se soustředit na jiná studia a jejich nové projekty,“ píše se v oficiálním prohlášení Sony.