Sazka míří do Tesca a na další pobočky pošty

Sazka (ilustrační foto)

Sazka (ilustrační foto) Zdroj: Michael Tomes, E15

Nová Sazka má sice se Sportkou více než pětadevadesátiprocentní podíl na trhu číselných loterií, plánů na další expanzi se ale nevzdává. V posledním roce tak rozšířila počet terminál a prodejních míst Sazky o tři stovky na zhruba 6850. V příštím roce plánuje jejich počet rozšířit o dalších pět set, takže jejich počet překročí hranici sedmi tisíc.

„Příští rok bychom rádi otevřeli terminály v Tescu, což je nějakých 300 obchodů. Chceme být všude, kde Tesco je,“ uvedl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel Sazky Robert Chvátal. Tesco se tak stane dalším z řetězců po sítích Penny Market a COOP, v nichž se Sazka objevila letos. Předběžně je také Sazka domluvena se sítí Žabka a také některými provozovateli čerpacích stanic.

Další razantní nárůst pak Sazka plánuje ve spolupráci s Českou poštou. Podle údajů firmy je nyní možné využívat terminály Sazky pro sázení či placení faktur na 1800 pobočkách ze zhruba 3300. „Zatím stále nejsme na všech pobočkách České pošty. Plánujeme proto s poštou další razantní rozšíření,“ dodal.

Jednání o rozšíření terminálů Sazky na pobočkách pošty potvrdila i mluvčí státního podniku Marta Selicharová. „Jednalo by se o rozšíření služeb na více poboček, ale záleží také na tom, jak to bude pro Českou poštu ekonomicky přínosné,“ uvedla mluvčí.

Plán obsadit nová prodejní plochy je součástí strategie Sazky nazvané „lottery inside“ neboli loterie uvnitř. Typově se jedná o místa, kam si lidé chodí kupovat běžné věci. Od rozšíření si Sazka slibuje mimo jiné posílení své pozice, a to i přes svůj vysoký podíl na trhu číselných loterií. Podle šéfa nové Sazky je ale stále trh s loteriemi v Česku menší než v západní Evropě, kde sází v průměru polovina populace, zatímco v Česku je to asi třetina.