Stát hodlá lákat gaye z ciziny

Praha, vánoční trhy, Vánoce

Praha, vánoční trhy, Vánoce Zdroj: ctk

Státní agentura pro podporu cestovního ruchu CzechTourism (CzT) chystá na podzimní období několik propagačních kampaní v zahraničí, v jedné z nich se chce přitom vůbec poprvé zaměřit na homosexuální turisty.

„Celosvětově se uvádí, že tento segment tvoří přibližně deset procent celkového trhu cestovního ruchu. Tito klienti utratí na dovolené obvykle více peněz, než činí průměr,“ řekl šéf CzechTourismu Rostislav Vondruška. Podzimní kampaně se uskuteční ve Velké Británii, Německu, Nizozemsku, Slovensku a Polsku. Gaye a lesby bude ovšem agentura lákat pouze v prvních třech jmenovaných zemích.

Česká republika bude vykreslena jako země plná tolerantních lidí. Reklama se objeví v tištěných médiích a na internetu. CzechTourism rovněž zřídí webovou stránku, kde se budou prezentovat konkrétní zařízení, jako jsou kluby, galerie nebo zámky. Podle analytické firmy Mag Consulting přijede letos z ciziny na 600 tisíc „duhových“ turistů. „Takzvaná růžová turistika generuje jen v České republice příjmy až 12 miliard ročně. Páry stejného pohlaví nemají děti, mohou si tak dovolit vyšší standard služeb,“ uvedl šéf Magu Jaromír Beránek. Výnosy v tomto segmentu podle něj mohou ještě výrazně vzrůst.

Na podzimní kampaně dá CzT zhruba dva miliony, má jít přitom de facto o testovací balonek. Pokud se reklama osvědčí, naváže na ní agentura i příští rok. CzechTourism záměry oznámil v době, kdy se v tuzemsku rozhořela velká diskuze kolem homosexuálního festivalu Prague Pride. Například v anketě serveru E15. cz mírná většina hlasujících vyjádřila s touto veřejnou akcí nesouhlas.