Supermarkety Albert vydělávají, Ahold v Česku ztrojnásobil provozní zisk

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Ahold

Nizozemská maloobchodní společnost Ahold v prvním čtvrtletí hospodařila s očištěným provozním ziskem 449 milionů eur (12,1 miliardy korun), což je meziroční nárůst o 15 procent. V České republice, kde firma provozuje obchody Albert, se zisk ztrojnásobil a činil šest milionů eur (162,1 milionu korun) proti dvěma milionům eur před rokem.

Čtvrtletní zisk Aholdu navíc překonal očekávání analytiků, kteří jej v anketě agentury Reuters v průměru odhadovali na 430 milionů eur. Celkové tržby se zvýšily o čtyři procenta na 11,8 miliardy eur (318,9 miliardy korun), v České republice pak jejich nárůst činil 2,5 procenta na 528 milionů eur (14,3 miliardy korun).

Ahold se loni dohodl na spojení s belgickým konkurentem Delhaize. Sloučená skupina s názvem Ahold Delhaize bude čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě. Ahold dnes potvrdil, že spojení by mělo být dokončeno v polovině letošního roku.

Základní marže v České republice se zlepšila na 1,1 procenta

Tržby českých prodejen Albert v prvním kvartále při konstantních devizových kurzech vzrostly o 0,4 procenta na 528 milionů eur (14,3 miliardy korun). „Na tomto výsledku se odrazil požadovaný odprodej pěti prodejen v třetím čtvrtletí roku 2015 v důsledku akvizice sítě SPAR,“ uvedl mluvčí firmy Jiří Mareček. Prodej obchodů nařídil Aholdu po převzetí společnosti Interspar antimonopolní úřad.

„Základní marže v České republice se zlepšila na 1,1 procenta, a to i přesto, že je ovlivněna spoustou akčních nabídek našich konkurentů z maloobchodního prostředí,“ dodal Mareček.

Ahold vstoupil na český trh v roce 1990. V současné době podle svých internetových stránek v České republice zaměstnává více než 17 500 lidí. Společnost Delhaize v minulosti na českém trhu provozovala supermarkety Delvita, v roce 2007 je ale prodala německé maloobchodní skupině REWE Group.