Francie získala nejvíce cen na letošním ročníku soutěže Epica

Epica

Epica

S celkem 75 cenami si nejlépe na letošní soutěži v kreativitě Epica, kde přihlášené příspěvky hodnotí zástupci marketingových médií z Evropy a dalších koutů světa, vedla Francie. Reklamní sítí roku je pak s 32 oceněními Leo Burnett a Agenturou roku Forsman & Bodenfors, která dosáhla na 15 cen včetně třech zlatých.

Vedle Francie obstála v hodnocení porotců dále také Velká Británie (52 cen), Švédsko (40) a Německo (19). Spojené státy získaly 18, Brazílie 12 a Čína s Austrálií po shodných 11 oceněních. Česká republika se na vyšších příčkách neumístila, přestože měla v soutěži deset různých přihlašovatelů.

Mezi agenturami byli nejúspěšnějšími Forsman & Bodenfors a dále pak DDB Paris (12 cen včetně třech zlatých) a britští AMV BBDO (16 cen, z toho 8 stříbrných a 8 bronzových). Z Česka letos své práce přihlásily následující agentury: Beefbrothers, DDB, Hawas, Kaspen/Jung von matt, Konektor, Mark BBDO, Ogilvy & Mather, VCCP, Wunderman a Young & Rubicam.

Slavnostní vyhlášení proběhne 24. ledna v indickém Dilí. Časopis Strategie je tradičním partnerem soutěže Epica.