GfK má většinu ve firmě na sběr, analýzu a využití dat o televizní sledovanosti

Český a slovenský trh se liší jen velikostí, říká Martin Mravec, ředitel GfK.

Český a slovenský trh se liší jen velikostí, říká Martin Mravec, ředitel GfK. Zdroj: GFK

Výzkumná agentura GfK se stala většinovým akcionářem ve společnosti Genius Digital, jež se specializuje na sběr, analýzu a využití dat o sledovanosti pro televizní průmysl.

„Díky tomu, že jsme získali většinový podíl v Genius Digital, dokážeme posílit a dokonale využít synergie mezi naším byznysem zaměřeným na výzkum trhu a tím, co nabízí Genius Digital - tedy technologie pro analýzu dat v reálném čase,“ řekl k transakci Nick North, Global Lead, Media and Entertainment, GfK. Spolupráce mezi výzkumnou agenturou a Genius Digital začala už vloni v září.

Genius Digital je vlastníkem patentu softwarového řešení pro sběr dat a též unikátních algoritmů, řešení a aplikací pro analýzu a využití těchto dat v marketingu, reklamě a médiích. Genius Digital spolupracuje s poskytovateli DTH (direct- to-home broadcasting), ipTV, OTT (over-the-top application) i kabelových televizí a v současné době provozuje svou činnost na čtyřech kontinentech.