Kampaň „Celé Česko čte dětem“ získala dvě Žihadla

Celé Česko čte dětem  s Ninou Divíškovou

Celé Česko čte dětem s Ninou Divíškovou

Soutěž o nejlepší česko-slovenskou veřejně prospěšnou reklamu Žihadlo 2012 má své vítěze. Dvě Žihadla putují do obecně prospěšné společnosti Celé Česko čte dětem a do agentury TBWA, cenu veřejnosti, která byla vyhlášena letos poprvé, získává Domov Sue Ryder a agentura Arnold Prague za kampaň „Respekt“.

Nejlepší televizní reklamou byl ve čtvrtek večer v sále Boženy Němcové Památníku národního písemnictví ve Strahovském klášteře vyhlášen spot „Celé Česko čte dětem“ obecně prospěšné společnosti Celé Česko čte dětem, který vznikl ve spolupráci s TBWA Praha pod režijním vedením Rollout a v produkci Boogie films. Kampaň na podporu čtenářské gramotnosti dětí získala první místo také v kategorii tištěná reklama.

1. místo v kategorii Televizní spot:

1. místo v kategorii Tištěná reklama:

Celé Česko čte dětem, tiskový vizuálCelé Česko čte dětem, tiskový vizuál

V kategorii rozhlasových spotů zvítězil spot „Čistá řeka Sázava“, který vytvořila obecně prospěšná společnost Posázaví ve spolupráci s Art Shock. V kategorii internetových projektů porota vybrala kampaň „Rok Jinak 2012“ Nadace Vodafone ČR (agentura Team Red adaptace konceptu Vodafone New Zealand Foundation).

1. místo v kategorii Internetová kampaň:

Kampaň Vodafone Rok jinakKampaň Vodafone Rok jinak

Cenu veřejnosti, která byla letos udělena vůbec poprvé, obdržela kampaň „Respekt“ obecně prospěšné společnosti Domov Sue Ryder a agentury Arnold Prague. V rámci kampaně se konal sociální experiment s herečkou Janou Strykovou převlečenou za důchodkyni. Pohybovala se v pražském metru a skryté kamery sledovaly, do jaké míry ji respektuje její okolí. Kampaň získala v internetovém hlasování veřejnosti 1017 hlasů.

Cena veřejnosti:

Porota letos hodnotila rekordní počet kampaní – nominováno bylo 74 kampaní celkem 42 organizací, což je vůbec nejvyšší počet v celé historii soutěže (například loni podalo přihlášku do soutěže 23 organizací). Poprvé v historii soutěže byly letos hodnoceny také slovenské kampaně. „Rozšíření soutěže do sousedního Slovenska se promítlo také do složení poroty. Ta byla sestavená ze šesti českých a šesti slovenských odborníků na grafiku, marketing, společenskou odpovědnost, média a neziskový sektor. Výsledné hodnocení jednotlivých kampaní bylo velice těsné. O vítězi rozhodoval téměř ve všech případech jediný bod,“ komentoval rozhodování poroty Marek Šedivý, ředitel obecně prospěšné organizace Neziskovky.cz, organizátora soutěže.