Kampaň Srdcerváčů posílá do boje komiksové hrdiny

Kampaň Srdcerváči

Kampaň Srdcerváči Zdroj: NFOZP

Igor Záruba , Strategie
Čtvrtý ročník benefičního projektu Srdcerváči opět podpoří zaměstnávání lidí s různým handicapem. Komunikační kampaň vytvořil s pomocí dobrovolníků Nadační fond pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením.

Pětice lidí se zdravotním a psychickým handicapem z tzv. pomáhajících profesí, agresivnější kampaň v duchu komiksu, nová domovská stránka. Plus nová, designovaná kolekce Original by Srdcerváči, jejíž součástí jsou například hořké čokolády s příběhem postižených, kteří se navíc podílejí na jejich výrobě, anebo mýdla vyráběná technikou za studena v chráněné dílně či stejnojmenné bílé víno. Takové jsou základní rysy čtvrtého ročníku projektu Srdcerváči, který začne oficiálně pátečním koncertem na pražském Hlavním nádraží.

„Už od loňského roku jsme dávali dohromady skupinku lidí, kterým vstoupila do života nemoc nebo úraz, kteří ale mají sami v popisu práce pomáhat jiným. Je mezi nimi lékař, voják, psycholožka, úředník a kriminalista. Mimochodem tak dobrý kriminalista, že ho jeho nadřízení přeřadili z policejního sboru, kde nemůže pracovat na vozíčku, do civilu, aby mohl ve své práci dále pokračovat,“ vysvětluje Strategii Hana Potměšilová, ředitelka pořádajícího Nadačního fondu pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (NFOZP), který se věnuje shánění peněz s cílem nabídnout handicapovaným lidem pracovní příležitosti.

Jednotlivé nápady vznikaly uvnitř fondu, na jejich dotažení se podíleli dobrovolníci. Pomoc – třeba při výrobě doprovodného klipu od studia Laceup – nabídlo i několik zvučných jmen, mezi nimi například hudebník Jan P. Muchow.

Kampaň běží v outdooru, printu, v ambulancích a malých soukromých kinech, fond navíc pořádá řadu osvětových akcí, jako jsou konference a semináře.

„Superhrdiny všedních dní“, kteří se svým komiksovým ztvárněním souhlasili, budou provázet ambasadoři, kteří jim umožní posunout se v kariéře či v životě směrem, který si dotyční vybrali. Jsou mezi nimi ředitelka Všeobecné fakultní nemocnice v Praze Dana Jurásková, personální ředitelka skupiny NN Renata Mrázová, generální ředitelka Britské obchodní komory Marcela Roche, bývalý náměstek VZP ČR Rostislav Verner a koučka a konzultantka Svobodné mysli Jana Víchová. Záštitu letošním Srdcerváčům udělila ministerstva práce a sociálních věcí, obrany a zdravotnictví.

„Aby Srdcerváči mohli podpořit více takových superhrdinů z řad lidí se zdravotním postižením, oslovují instituce, firmy a významné osobnosti, ať věnují cokoliv, co může udělat radost. Vzniká tak katalog unikátních dárků a zážitků,“ vypočítává Potměšilová.

Kampaň SrdcerváčiKampaň Srdcerváči | NFOZP

Peníze, které lidé za pořízení zážitků v srdcerváčském katalogu zaplatí, jdou do grantového řízení. V něm budou v lednu 2017 rozděleny peníze mezi organizace, které zaměstnávají více než padesát procent lidí se zdravotním postižením, a handicapované, kteří se rozhodli podnikat.

„V loňském ročníku získali žadatelé o grant přes 300 tisíc korun a díky projektu Srdcerváči našlo novou práci 455 lidí se zdravotním postižením,“ dodala Potměšilová.