Lee Clow bude oceněn na Cannes Lions

Lee Clow

Lee Clow

Organizátoři 60. ročníku Mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions oznámili, že cenu Lev svatého Marka za rok 2013 získá Lee Clow. Reklamní legenda TBWA se tak připojí k Hegartymu a Wiedenovi.

Festival uděluje tuto poctu jako vyjádření uznání jednotlivci za dlouhotrvající a výjimečnou kreativitu. Letos bude cena udělena potřetí, v roce 2012 ji získal zakladatel agentury Wieden + Kennedy Dan Wieden a jako úplně první ji vůbec obdržel v roce 2011 zakladatel agentury BBH sir John Hegarty.

„V Cannes jsem byl už mnohokrát a nějaké ceny jsem vyhrál, ale tohle je něco speciálního,“ řekl Clow. „Je to pro mě velká čest. Už jenom to být ve společnosti Johna a Dana mě naplňuje hrdostí.“

Clow, chairman TBWA\Media Arts Lab a global director Media Arts v rámci TBWA\Worldwide, je známý hlavně pro svou dlouholetou spolupráci se Stevem Jobsem a společností Apple, právě oni dva byli v roce 1997 u vzniku přelomové kampaně „Think Different“. Ale Clow stojí například i za zrozením králíčka Energizera.

Předlohou pro cenu Lev svatého Marka byla socha lva z náměstí svatého Marka v Benátkách, kde se v roce 1954 festival konal úplně poprvé. Následující rok 1955 se uskutečnil v Monte Carlu a v roce 1956 se poprvé objevil v Cannes. Od té doby se až do roku 1984 v pořádání festivalu střídalo Cannes s Benátkami, až v roce 1984 se festival natrvalo usadil v Cannes.

Cena Lev svatého Marka bude Clowovi předána v sobotu 22. června v průběhu slavnostního vyhlášení výsledků festivalu.