„Na letošních přihláškách je vidět, jak těžká je situace na trhu. Méně realizovaných kampaní a větší příklon zadavatelů k „osvědčeným“ řešením se projevuje v menším počtu zajímavých kampaní, a tím pádem i v počtu přihlášek do soutěže (o 14 méně než před rokem). Pokles je v podstatě stejný jak u českých tak slovenských přihlašovatelů,“ komentuje zájem o letošní ročník ředitel soutěže René Jež.
Celkem 20 společností přihlásilo aspoň jednu práci – 11 z Česka (33 přihlášek) a 9 ze Slovenska (21). Nejvíce přihlášek poslala agentura Starcom MediaVest (8) následovaná ZenithOptimedia Prague (6) a MEC Slovak Republic (5). Z hlediska kategorií je nejvíc přihlášek je v kategoriích Nejlepší využití OOH (14) a digitálních médií (11). OOH se tak vrací po třech letech do čela počtu přihlášek a stává e nejvíce rostoucí kategorií (o 40 %). Kromě venkovní reklamy zaznamenala nárůst už jen kategorie Nejlepší využití TV (ze 7 na 8).
Přehled přihlášek po přihlašovatelích
Soutěží se v osmi kategoriích – v šesti kategoriích podle mediatypu (nejlepší využití TV, tisku, OOH, rádia, kinoreklamy a digitálních médií) a ve dvou průřezových (Nejlepší kampaň a Nejlepší malá kampaň). Přihlásit kampaň do soutěže mohl kdokoli, kdo se podílel na jejím vzniku (mediální agentura, reklamní agentura, zadavatel reklamy, médium, atd.). Přihlášeny mohly být práce, které byly realizovány na českém nebo slovenském trhu v období od 1. ledna 2012 do 30. června 2013.
Odborná porota hlasuje ve dvou kolech. V prvním kole více než 90 porotců ze strany zadavatelů, agentur a dalších odborníků z komunikačního průmyslu nominují kampaně na shortlist. Shortlist bude oznámen na mezinárodní konferenci FLEMA Media Conference v pátek 20. září 2013. Ve druhém kole užší porota na svém zasedání vybere vítěze jednotlivých kategorií. Soutěž vyhlašuje společnost FLEmedia, mediální poradce a auditor.