Newton Media a Socialbakers zajistí Evropské komisi mediální analýzy

Evropská unie, Brusel.

Evropská unie, Brusel. Zdroj: Jan Sedlak

Společnosti Newton Media a Socialbakers budou společně poskytovat Generálnímu ředitelství Evropské komise pro komunikaci analýzy tradičních i sociálních médií. Konsorcium se stalo jedním ze tří subjektů, které budou Evropské komisi v následujících čtyřech letech zajišťovat rozbory mediálního obrazu.

Konsorcium Newton Media a Socialbakers nabídne své komplexní expertní služby v oblasti analýz obsahu celosvětových tištěných titulů, online zdrojů včetně sociálních médií a televizního a rozhlasového vysílání. Evropská komise tak bude schopna sledovat a vyhodnocovat mediální pokrytí vybraných témat, získávat průřezové detailní analýzy mediální prezentace svých politik i představitelů, měřit efektivitu komunikace a získávat objektivní doporučení pro své komunikační strategie v Evropské unii i mimo ni. Součástí zakázky je také práce s nejnovějšími technologiemi v oblasti zpracování a zobrazovaní dat a sdílení know-how posledních trendů na poli získávání relevantních informací.

„Na dílčích zakázkách pro Evropskou komisi a Evropský parlament se už podílíme, ale tento výjimečný úspěch nás posunuje o třídu výš,“ říká Petra Mašínová, globální CEO skupiny Newton Media. Podle ní je získání tohoto klíčového kontraktu pro společnost milníkem na cestě mezi přední evropské poskytovatele „Media Intelligence“:

„V posledních několika letech získala sociální média dramaticky na objemu a tento dopad zaznamenala takřka každá vládní instituce i úřad. Očekáváme, že tento trend bude dále pokračovat,“ dodává CEO Socialbakers Robert Lang:

Výhradním poskytovatelem služeb „Media Intelligence“ se konsorcium Newton Media a Socialbakers stalo spolu se dvěma globálními společnostmi Prime Research a Ebiquity. Evropská komise bude mezi tyto tři vítězné uchazeče rozdělovat zakázky podle přesně stanoveného klíče.