Platforma Hledá se obchod vytipovala už přes osm desítek vhodných lokalit

ČSOB hledá obchod

ČSOB hledá obchod Zdroj: archiv

Platforma Hledá se obchod, kterou na jaře spustila ČSOB ve snaze párovat požadavky veřejnosti a malé a střední podnikatele, vyhodnotila přes osm desítek nejzajímavějších tipů na umístění obchodů či služeb tam, kde je lidé chtějí. Tyto lokality zatím nabídla vybraným čtyřem stovkám podnikatelů z řad klientů banky.

„Aktivně nás dosud oslovilo 165 podnikatelů, kteří projevili zájem o schůzku s firemním bankéřem za účelem získat více informací o možnostech podnikání v konkrétních lokalitách,“ tvrdí Martina Slavíková z ČSOB. Nejčastěji podle ní živnostníci projevují zájem podnikat v oblasti gastronomie nebo obchodu s potravinami, rádi by si otevřeli kavárnu či restauraci, případně obchod s potravinami, což koresponduje i s hlasováním veřejnosti.

Na centrálním webu Hledaseobchod.cz pak banka eviduje nejčastěji právě přání a podněty na otevření restaurací, kaváren či obchodů s jídlem - například pekařství nebo řeznictví; lidé si ve svém okolí často přejí také smíšené zboží. Zajímavostí prý je, že lidé chtějí rybárnu stejně často jako řeznictví.

Na otevření prvního obchodu, za kterým by platforma stála, se zatím ještě čeká. „S otevřením nového obchodu je spojeno množství aktivit, které jsou časově dosti náročné (například povolení, smlouvy, stavební úpravy, vybavení), od spuštění platformy je to stále příliš brzy,“ dokončila Slavíková.

Jak funguje projekt Hledá se obchod
Lidé mohou do interaktivní mapy České republiky na webu Hledaseobchod.cz zapichovat virtuální špendlíky. Ty představují jednotlivé typy obchodů a služeb, které by si v konkrétní lokalitě přáli mít. Lidé mohou buď vložit vlastní podnět nebo lajkovat špendlíky ostatních. Podněty pak slouží firmám a živnostníkům jako indicie, zda by měli v daném místě naději na úspěch.