Radomír Klofáč - MORIS design, majitel

Radomír Klofáč

Radomír Klofáč Zdroj: Jiri Cerny

Na koberečku

Jak často chodíte nakupovat?

Času nemám nazbyt, tak se nakupování snažím vyhýbat. Pokud k tomu již dojde, snažím se nakupovat jako každý muž, rychle a bez průtahů. Co se mi líbí, koupím hned.

Jaký typ zboží kupujete zásadně v kamenných prodejnách a jaký na internetu?

V kamenných prodejnách nakupuji takřka vše. Přes internet v online prodejnách pak pouze služby a zážitky.

Jak moc jste imunní reklamě a naopak, kdy se necháte reklamou přesvědčit k nákupu?

O nakupování vím díky své profesi prakticky vše. Nejsem tudíž ovlivněný a můžu si dovolit ten luxus vejít do obchodu a cítit se jako klient, který koupí skutečně jen to, co potřebuje.

Jaký typ obchodů se vám nejvíc líbí?

Mám rád typy obchodů, které svým designem přesně vystihují náladu kupujícího a to bez ohledu na sortiment. V takovém obchodu je radost nakupovat. Nemám rád obchody, kde si myslí, že příliš hlasitá hudba přiláká lidi. Nemám rád obchody, kde design překračuje kvalitu nebo smysl produktů. Mám rád obchody, kde se každý cítí dobře a to bez ohledu na to, jestli tam nakupujete nebo ne - to považuji za největší umění. Důležité je v kupujícím vytvořit názor, že tam je mu dobře. Pak se rád vrátí.

Jak jste za poslední roky změnil své nákupní chování?

Přestal jsem se obchodem, který mě neosloví, zabývat. Nakouknu dovnitř a je mi jasné, že zde nic nechci. Pokud je mi uvnitř fajn, hledám záminku pro nákup. Nejvtipnější bylo, když jsem se uprostřed krize začal zabývat cenou jogurtů, což byla věc, za kterou jsem se vždy známým posmíval. Do té doby jsem neměl ani ponětí kolik stojí. Najednou padla kosa na kámen a bylo vše jinak. Za komunistů jsem se dokonce vsadil se svým kamarádem, kterému jsem nevěřil, že není možné, aby Američan nevěděl, kolik stojí chleba. Zavolali jsme kamarádovi za naše úspory do Californie a ona to byla fakt pravda. Jsem ale rád, že je krize za námi.

Jaké je vaše oblíbené obchodní centrum a proč?

Chodím nejvíce na Chodov, protože to mám blízko a je tam pro mě přehledné. Nenutí mě chodit přes celé centrum, když jdu „po chlapsku“ jen do jednoho obchodu. V centrech se ale pohybuji často, protože do většiny center dodáváme naše výrobky. Bohužel trpím profesionální deformací a tam, kde většina lidí kouká na zboží, já koukám na prodejní stojany a světelné reklamy. Někdy si ale říkám, že je to lepší, než být třeba gynekolog.

Jaké formy propagace vás v obchodních centrech nejvíc baví?

Určitě vítám ochutnávky a akce s vystavením výrobku, který není běžný, jako jsou například auta. Výborně fungují soutěže, ale těch se osobně neúčastním. Co funguje dobře, jsou eventy s programem, kde může OC dobře zafungovat jako místo oddychu. To je přesně ten prvek, kdy si klienta omotáváte kolem prstu a jeho to dobrovolně baví.

Jaká je vaše oblíbená restaurace nebo bar, jaké máte nejraději jídlo a jaký nápoj?

Nejraději chodím do restaurace U Bezuchů v Kunraticích, kde i bydlím, kvůli vyhlášenému pivu. Dále je mým velkým favoritem La Bodeguita del Medio, kde je naprosto úžasná atmosféra ať přijdete s kýmkoli a kdykoli.

Jak dělíte svůj čas mezi práci, rodinu a volný čas?

Je to jednoduché - práce 70 %, rodina 20 %, volný čas 10 %. Doufám, že to nebude číst manželka.

Jaké máte koníčky, záliby?

Věnuji se námořnímu jachtingu a zajímá mě vše kolem vody, hraji na bubny v rockové kapele, jezdím na kole a lyžuji. Miluji společnost a party, ale zároveň jsem rád sám v přírodě. Jsem v každém případě ten, kterého i po těch letech stále baví práce i rodina.