Vydavatel New York Times zvýšil zisk o 78 procent, rostou příjmy z digitální reklamy

The New York Times

The New York Times Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Scott Beale via Flickr

Čistý zisk vydavatelství The New York Times Company ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 78,5 procenta na 16,4 milionu dolarů (407 milionů korun). Dopomohlo k tomu snížení nákladů a zvýšené příjmy z digitální reklamy.

Výnosy společnosti naopak o 1,5 procenta klesly a dosáhly na 383 milionů dolarů. Odrazil se v tom pokračující propad tiskové reklamy o 13 procent. Příjmy z digitální reklamy naopak o 14 procent vzrostly a činily na 48,3 milionu dolarů.

Na celkovém objemu výnosů z reklamy se podílely asi třetinou. Celkové reklamní příjmy se snížily meziročně o 5,5 procenta. Příjmy z prodeje tištěných a digitálních produktů mírně stouply, zejména díky čtrnáctiprocentnímu nárůstu výnosů z předplatného na digitální verzi listu. Firma snížila náklady o pět procent na 345 milionů dolarů.

Vydavatelství tisku musejí pod tlakem snižování příjmů z tiskové reklamy snižovat náklady a zaměřovat se na posilování digitální nabídky. Inzerenti stále více přecházejí na digitální platformy, protože čtenáři zpravodajství chodí čím dál víc na chytré telefony a tablety, uvedla agentura Reuters.