Čeští zbrojaři mají zlaté časy. Export loni dosáhl rekordních 15 miliard
Podle Hynka se změnila především teritoriální struktura českého exportu. „Výrazně narostl vývoz do USA a také do EU. Nárůst exportu do USA byl takový, že by se mohly stát naším největším obchodním partnerem,“ upozornil prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu ČR Jiří Hynek. V roce 2014 byla největším obchodním partnerem Česka v tomto segmentu Saúdská Arábie.
Export pro české zbrojařské firmy představuje 90 procent jejich produkce. V jiných zemích Evropské unie a NATO je to deset až 30 procent celkového objemu jejich výroby.
V roce 2014 tvořily 31 procent vývozu vojenského materiálu dopravní prostředky, letecká technika 23 procent, munice a energetické látky 13 procent, elektronika 12 procent a ruční zbraně sedm procent. Z hlediska teritoriální struktury mířilo 30 procent českého exportu zbraní do EU, 27 procent na Střední Východ. Dalších 14 procent šlo do Asie, stejný podíl do Ameriky, deset procent do Afriky a pět procent do evropských zemí mimo EU.