Tržby K Brewery loni stouply o sedm procent | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Tržby K Brewery loni stouply o sedm procent

Tržby K Brewery loni stouply o sedm procent
ilustrační foto
• 
ZDROJ: 7 Tomáš Kubelka

ČTK

Pivovarské skupině K Brewery, jejíž obchodní jednotka se letos v únoru přejmenovala na Pivovary Lobkowicz, loni vzrostly tuzemské tržby meziročně o 7,2 procenta na 1,27 miliardy korun. Uvedl to generální ředitel a jeden z akcionářů firmy Zdeněk Radil, podle kterého se na růstu tržeb podílelo hlavně sudové pivo. Růst prodejů piva kopíroval vývoj celého pivního trhu v ČR, který podle odhadů pivovarského svazu loni vzrostl zhruba o procento, dodal.

Firma se loni zaměřila především na prodej sudového piva. „Tam jsme vzrostli o pět procent v hektolitrech, tržby v tomto segmentu nám vzrostly o 12 procent,“ uvedl Radil. Naopak lahvového piva společnost prodala meziročně méně. Takřka 60 procent prodejů K Brewery představovalo sudové pivo, což je více než činí průměr trhu, na kterém navíc podíl baleného piva na úkor sudového stále roste.

Na nárůstu tržeb měl podle Radila významný podíl také rostoucí prodej speciálních piv, která bývají zpravidla dražší než piva výčepní nebo ležáky. Některých speciálů se loni prodalo meziročně až trojnásobné množství. Více než o třetinu vzrostl prodej nealkoholického piva. Nejvíce ze skupiny se dařilo navyšovat prodej pivovaru Černá Hora, uvedl Radil.

Mírně se loni snížil export. „Snažíme se ne příliš efektivní export, kdy jsme prodávali levné značky do řetězců, kolikrát i pod jinou značkou, nahrazovat exportem vlastních značek, jejichž přidaná hodnota a marže je pro nás mnohem zajímavější,“ poznamenal Radil. Stále podle něj však platí, že prioritou uskupení zůstává domácí trh. Na export směřuje méně než 20 procent vystaveného piva.

Nový název pro svou obchodní jednotku skupina zvolila podle své 'vlajkové lodi', ležáku Lobkowicz Premium. Známému šlechtickému rodu Lobkowiczů původně patřil a jméno rodiny nesl pivovar Vysoký Chlumec, který je dnes součástí skupiny. Nové české jméno má mimo jiné usnadnit jednání s hospodskými a obchodníky. Nahradilo dosavadní anglicky znějící název distributora na láhvích a sudech.

Uskupení provozuje sedm menších a středních pivovarů, které vaří celkem zhruba šest desítek značek piva. Patří do něj pivovary v Uherském Brodě, Protivíně, Jihlavě, Hlinsku v Čechách, Klášteře Hradišti nad Jizerou, ve Vysokém Chlumci a od dubna 2010 také pivovar Černá Hora.

V roce 2010 vzrostly K Brewery v tuzemsku prodeje piva o 13 procent zhruba na 700 tisíc hektolitrů. Údaje o celkovém výstavu firma nezveřejňuje. Produkce odhadovaná lidmi z branže zhruba na 850 tisíc hektolitrů řadí K Brewery na pátou až šestou příčku českého pivovarství.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!