Vytrvalost a diverzifikace jim zajistila rychle rostoucí byznys

Jan Daneš - majitel FUTURENTO

Jan Daneš - majitel FUTURENTO Zdroj: FUTURENTO

9
Fotogalerie

Podnikatel Jan Daneš se eventům a zábavnímu průmyslu věnuje už několik let a bylo jen otázkou času, kdy si se svým týmem vybuduje vlastní zábavní centrum. To se mu nakonec podařilo. V roce 2019 nechal přestavět bývalé haly ČKD a na jejich místě vybudoval unikátní zábavní centrum FUTURENTO. Pak ale přišla pandemie a FUTURENTO se muselo zavřít. Byznys roste ale i přesto, že má zábavní centrum omezené možnosti.

Eventům se věnujete přes 15 let, jak to celé začalo?

Ano, defacto první event byla organizace mého maturitního večírku, který jsem pořádal pro 3 třídy ještě s pár kamarády. Na vysoké jsme s bratrem založili sportovní agenturu a organizovali sportovní turnaje a závody. Sám jsem pracoval v korporátech jako evenťák. Pak jsem se několik věnoval zábavnímu průmyslu a nyní věnuji čas a energii do FUTURENTO

Zábavní centrum s velkou investicí jste byl nucen dočasně zavřít. Jak jste se s tím popral?

Ano, investice nebyla malá a samozřejmě jsme nečekali, že pár měsíců po otevření přijde pandemie. Když to přišlo a museli jsme zavřít, tak si pamatuji doteď, že jsme si s kolegy dali židle i křesla na parkoviště na sluníčko a řešili, co budeme dělat. Dali jsme si kafe a zavřeli FUTURENTO. Zkusil jsem se uplatnit v mediálním oboru, protože jsem cítil, že s mými kontakty by nás to mohlo na pár měsíců podržet.

FUTURENTO

Jak Vás napadla zrovna mediální agentura, když podnikáte v zábavním průmyslu?

Vždy jsem si marketing řešil sám za pomoci kolegů, takže jsem využil příležitosti a zkusil to. Shodou okolností asi měsíc před zavřením FUTURENTA jsem pomáhal kamarádovi propagovat jeho film, který připravoval. Povedlo se mi vyjednat skvělé podmínky a získat velkou mediální podporu. A tak mě to napadlo, že když umím domluvit top podmínky, proč to nezkusit a vydělat nějaké peníze, abychom udrželi FUTURENTO nad vodou. No a zakázky se na mě začaly valit více a více. To nám pomohlo na začátku přežít.

Co vaše návštěvníky v zábavním parku čeká a v čem jste tak unikátní?

FUTURENTO je unikátní v tom, jak jsme o celém projektu uvažovali. V ČR i v zahraniční je hodně zábavních center, ale já jsem chtěl postavit něco, co je zcela jiné. FUTURENTO je akční týmová zábava, kde týmy 3-4 osob plní různé úkoly zaměřené na trpělivost, logiku, zručnost a fyzickou kondici. Mísí se u nás prvky únikových her, laserového bludiště, edukativních úkolů, prolézaček, nafukovacích atrakcí a je tu i bazén s 96000 plastovými míčky.

FUTURENTO

Jak to celé funguje?

Máme svůj vlastní vývojový tým, který staví a programuje veškerou logiku do úkolů. FUTURENTO funguje na našem vlastím softwaru. Každý hráč od nás dostane smartphone, který ho provází 3 hodiny. Smartphone má naši mobilní aplikaci, pomocí které se otevírají místnosti, sbírají body, komunikuje se s hráči a také ukazuje statistiky, jak si hráč vede a jak si vedou například kolegové v týmu nebo ostatní hráči. Neustále technologii posouváme dopředu a aktuálně řešíme také zařazení chytrých hodinek, se kterými bychom mohli sbírat statistiky třeba o tom, kolik hráč spálil kalorií během hry. 

Jaký je váš typický zákazník?

Máme 3 hlavní cílové skupiny, ale jak říkám já, jsme tu pro všechny. Organizujeme školní výlety, narozeninové oslavy, rozlučky se svobodou, ale naší hlavní cílovou skupinou je firemní klientela, pro kterou se snažíme vyhovět v celkové poptávce. Jsem schopni zařídit vše, co si přeje. Máme unikátní industriální prostory a můžeme pracovat i s 3 000 m2, takže dokážeme zařídit firemní event i pro stovky osob. Pokud přijde větší poptávka, tak ji zastřeší naše eventová divize FUTURENTO NEXT.

FUTURENTO

Jak vnímáte v dnešní době podnikání v zábavním průmyslu?

Samozřejmě je to pro nás hodně složitá doba jako pro všechny v mém oboru a cestovním ruchu. Covid nás hodně zpomalil. Nicméně v zábavním průmyslu vidím velký růstový potenciál. Stále je tu totiž nedostatek příležitostí k zábavě a odreagování. Proto se ve FUTURENTU snažíme dopřát návštěvníkům kvalitní zábavu, kterou jinde nenajdou.

Jaké máte další plány?

V halách máme ještě dost prostoru, který hodláme využít. Plánujeme postavit dalších místnosti s úkoly, vybudování prostoru k posezení a konferenční místnosti. Také testujeme již zmiňované chytré hodinky, které posunou zábavu o další level. Kromě toho připravujeme novou divizi, která by se měla zabývat sestavením úkolů na klíč pro různé klienty.

A jak se vám daří v mediálním světě?

Po necelém roce v mediálním světě jsem založil mediální agenturu STARTUP MEDIA. Zaměřil jsem se pořádně na jednu věc, a to jsou česká rádia. Aktuálně zastupujeme všechna velká česká rádia a za necelý rok jsme připravili kampaně za desítky miliónů korun. Snažím se maximálně vycházet svým klientům vstříc a pochopit jejich potřeby a i díky tomu dostáváme pozitivní zpětnou vazbu.

FUTURENTO

Pokud byste si chtěli vyzkoušet FUTURENTO, což rozhodně doporučujeme, využijte jedinečné akční nabídky na e-shopu FUTURENTO. Po zadání slevového kódu 22E15 získáte až 50% slevu na všechny vouchery.