Zakladatelé Bison & Rose se zbaví svých podílů v agentuře

Miloš Růžička

Miloš Růžička Zdroj: Tomas Zelezny

PR agenturu Bison & Rose opouštějí po dvaceti letech zakladatelé Jiří Bis a Miloš Růžička. Informaci webu Marketing a Media potvrdil jeden ze dvou ředitelů agentury Vladimír Bystrov. Společně se svým kolegou Romanem Šmídem získá od zakladatelů jejich podíly. Miloš Růžička i Jiří Bis prostřednictvím své rodiny měli ve firmě každý 30procentní část, po restrukturalizaci budou mít oba ze současných ředitelů polovinu, potvrdil Bystrov E15.cz.

Přesuny podílů jsou vyvrcholením změn, kterými společnost prochází od roku 2015. Po založení mateřské společnosti B&R Holding začali oba podnikatelé předávat své pravomoci uvnitř agentury. Dnes se holding podílí na základním jmění agentury 100 procenty.

"Oba zakladatelé (Bis a Růžička) postupně předávali odpovědnost za chod firmy a za její obchodní výsledky svým služebně mladším kolegům, aby si uvolnili ruce a mohli se věnovat každý svým vlastním projektům," uvedl Bystrov ve sdělení obchodním partnerům.

Růžička je spojován se sociální demokracií, v minulosti radil ministrovi vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD). Bison&Rose spojení s politikou odmítá, s předsedou hnutí ANO Andrejem Babišem a s vydavatelstvím Mafra vede několik soudních sporů. "Je rozdíl mezi agenturou Bison&Rose a Milošem Růžičkou, který jedná a vystupuje svým jménem," řekl loni v září u soudu zástupce firmy Lukáš Wimětal.

Podle informací zpravodajského serveru Neovlivni.cz se Růžička z politiky prozatím nestahuje. Minimálně do doby, dokud v ní bude nějakou roli hrát Chovanec. "Mému společníkovi Bisovi je letos 60. Dlouhodobě jsme připravovali firmu na to, že on odejde do důchodu a já si vezmu profesní volno. Můj důvod je dlouhodobá chuť se zastavit a odpočinout si. A přehodnotit, čemu se chci v životě dál věnovat," uvedl Růžička.

Podle údajů v obchodním rejstříku je od loňského prosince jednatelem agentury po Bisovi Šmíd. Tržby agentury Bison&Rose v roce 2016 klesly na 95 milionů korun z předchozích 100 milionů, čistý zisk naopak vzrostl na 23 milionů korun. Agentura byla založena v dubnu 1998. Předním tuzemským i mezinárodním značkám poskytuje služby v oblasti PR a komunikace.