„Nejdřív je třeba vyhodnotit efektivnost sítě, kterou máme, teprve pak přemýšlet o jejím rozšiřování. Pokud nebudeme mít jistotu, že stávající síť pracuje bezvadně, nebudeme se vrhat do žádné expanze,“ potvrdil serveru E15.cz Radomil Doležal, šéf agentury CzechTrade.
Podle Doležala interní vyhodnocení naopak může prokázat, že některé kanceláře bude potřeba přemístit nebo zrušit. „Pokud bude výhodnější peníze na provoz zastoupení využít pro podporu exportu jinde, určitě jsme na takový krajní krok připraveni,“ říká Doležal.
Naopak by se neměl rozšiřovat systém uplatňovaný třeba v Egyptě nebo Černé Hoře, kde si CzechTrade na dálku najímá místní specialisty.
„Z hlediska exportní kultury a podpory je důležitější, když bude ředitelem zastoupení Čech, který bude spolupracovat s místní silou,“ říká Doležal. V CzechTradu, kam ze soukromé sféry přešel letos v létě, by chtěl také zavést jiný systém ohodnocení s tím, že dosavadní standard bude naopak vyplacen jen při stoprocentních výsledcích.