Praha chce koupit Nákladové nádraží Žižkov | E15.cz

Praha chce koupit Nákladové nádraží Žižkov, přiklonila se k větší variantě

Praha chce koupit Nákladové nádraží Žižkov, přiklonila se k větší variantě
Nákladové nádraží Žižkov
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

ČTK

Pražský magistrát bude vyjednávat o nákupu Nákladového nádraží Žižkov ve variantě, která počítá se získáním pozemků na jižní straně objektu. Cenu za 62 200 metrů čtverečních určil znalecký posudek na 662 milionů korun. Magistrát zvažoval i menší variantu o 46 800 metrech čtverečních za téměř 581 milionů, kterou nicméně vyhodnotil jako méně výhodnou. Vyplývá to z materiálu, který dnes schválili radní. Nákup nemovitosti rada města schválila loni v létě. O nákupu jedná Praha mimo jiné se společným podnikem Sekyra Group a Českých drah, který chce část nádraží využít na byty a nebytové prostory.

V budoucnu by měl v objektu nádraží sídlit například Národní filmový archiv, který by se měl finančně podílet na budoucí revitalizaci objektu.

Budovu nádraží vlastní České dráhy, které zároveň s developerskou firmou Sekyra Group v minulosti vytvořily společný podnik Žižkov Station Development. Na budovu nádraží má předkupní právo. Podle schváleného materiálu společnost podmiňuje svoji spolupráci tím, že se v budoucnu zapojí do rekonstrukce budovy a vybuduje tam bytové a nebytové prostory.

Komerční i rezidenční prostory by měly sloužit převážně k pronájmu, "nebude-li to limitovat jejich uplatnění na trhu," píše se v dokumentu. Nejméně polovina bytů by měla být malometrážních a určených pro dostupné bydlení. Část z nich bude vlastnit město.

Praha vypíše tendr na obnovu podzemí bývalého Stalinova pomníku

Rozlehlá budova má být být rozdělena na tři samostatné objekty - severní křídlo, jižní křídlo a průčelní administrativní budovu. Popsaný další postup navrhuje také založení společenství vlastníků, kde by měla Praha majoritu, a případně i spolku pro koordinaci přestavby nádraží.

Přestavba by měla podle dokumentu vyjít na 1,6 až 1,9 miliardy korun v případě, že magistrát zajistí hrubou rekonstrukci a další uživatelé si prostory na své náklady upraví. Pokud by Praha platila všechno, musela by investovat asi 2,5 miliardy. V obou případech jde o náklady nezahrnující nákupní cenu.

Výstavba nových kanceláří v Praze se utrhla ze řetězu. Staví se nejvíce od krize

Severně od nádraží plánuje postavit novou čtvrť developerská společnost Central Group, která v roce 2016 pozemky i s projektem koupila od britské firmy Discovery Group. Zatímco Britové chtěli stavět obchodní a kancelářské centrum, projekt Central Group za zhruba devět miliard korun má zahrnovat 2100 až 2600 bytů, park a školku. Začít stavět by společnost chtěla v roce 2020.

Osud prvorepublikové funkcionalistické budovy nádraží se v Praze 3 řeší už roky. Původně měla ustoupit výstavbě, po tlaku místních aktivistů však z demolice sešlo. Od roku 2013 je nádraží kulturní památkou. Stavba z 30. let 20. století patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury.

Musíme chodit mezi lidi, rozdávejte koblihy, apeloval na své lídry Babiš

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!