Vedení Prahy i strážníků dlouhodobě tvrdí, že je vozový park městské policie zastaralý. „Navíc náklady na opravy starých aut jsou enormní,“ tvrdí Šuster. Celé roky se prý neinvestovalo, což je nyní třeba dohnat.
Zastupitelé ale zakázku kritizovali a žádali, aby strážníci předložili ucelenou koncepci. Vadilo jim i to, že v rámci tendru by Praha nakupovala nejen auta pro strážníky, ale i pro magistrát.
Původně mělo být vozů pro městskou policii o čtvrtinu méně, zakázka byla ale pouze dvouletá. Podle stávajícího záměru by měli strážníci dostat první dodávku aut v příštím roce, půjde o 60 vozů. V dalších letech pak dostanou 50 aut a dvakrát po 45. Půjde především o osobní auta, dohromady jich bude 131, dále 30 pick-upů, 24 vozů s pohonem na všechna čtyři kola a několik minubusů. S dodavatelem bude uzavřena rámcová smlouva.
Poptávka po nákupu vozidel trvá dlouhodobě. Vozový park byl podle ředitele obměněn naposledy v roce 2008 a 2009. Už v roce 2010 chtěla Praha kupovat nová auta, začalo zadávací řízení, nákup se ale nakonec neuskutečnil. Městská policie letos vrátila Praze nepotřebnou techniku, například terénní vozy hummer a vznášedlo.