Přilákat turisty do Česka má pomoci nový fond cestovního ruchu

Pražský Karlův most

Pražský Karlův most Zdroj: Moyan Brenn CC BY 2.0 Flickr

ČTK
Přilákat zahraniční turisty do Česka by měl pomoci připravovaný Státní fond cestovního ruchu. O jeho vzniku nyní jednají ministerstvo pro místní rozvoj s resortem financí. Řekl Vilém Frček z tiskového odboru ministerstva pro místní rozvoj. Fond má být prostředníkem pro financování kampaní na podporu příjezdového cestovního ruchu. Kromě veřejných peněz do něho budou moci směřovat peníze ze společností profitujících z příjezdu cizinců.

Zájem na vzniku fondu má například Český Aeroholding provozující pražské Letiště Václava Havla. „Propagace Prahy jako lákavé turistické destinace tvoří paradoxně větší část práce managementu pražského letiště, když jednají s aerolinkami o otevření nového spojení,“ řekl předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř. To se ukázalo například při nynějším vyjednávání o otevření přímého leteckého spojení do Chicaga. „Letecké společnosti pochopitelně zajímá, zda existuje dostatečný počet lidí, kteří budou chtít nové spojení využít a v tom je propagace českých turistických zajímavostí v zahraničí klíčová,“ doplnil Řehoř.

„Cestovní ruch je bezpochyby významným odvětvím národní ekonomiky, které v České republice zaměstnává čtvrt milionu lidí a podílí se třemi procenty na HDP. Založení fondu by bylo jasným signálem podpory tohoto odvětví a přineslo by celou řadu pozitiv jak pro domácí, tak pro příjezdový cestovní ruch,“ uvedlo ministerstvo pro místní rozvoj.

Po vzoru filmu

Jednání o vzniku fondu jsou ale zatím na začátku. Není proto zatím známé, s jak vysokou částkou by měl hospodařit a kdo všechno by měl do jeho rozpočtu přispívat.

Podle Řehoře byl částečnou inspirací pro vznik fondu turistiky Státní fond kinematografie. Ten existuje od roku 2013 a mezi jeho hlavní úkoly patří rozdělování peněz na podporu vzniku českých filmů. Podporuje ale prostřednictvím pobídek i zahraniční filmaře, kteří natáčejí v Česku. Peníze do fondu plynou z prodeje vstupenek do kina, spravováním autorských práv ke starším českým filmům a rovněž do něj posílají televize poplatky z vysílání reklamy. Loni jeho rozpočet počítal s rozdělením 180 milionů korun na podporu tuzemské kinematografie a další půlmiliardou pro pobídky zahraničním filmařům.