Čeští Socialbakers k sobě přetáhli marketingového experta z Adobe

Neil Morgan přechází ze Adobe Systems k Socialbakers

Neil Morgan přechází ze Adobe Systems k Socialbakers Zdroj: werbeplanung.at

Socialbakers, pražská firma zaměřující se na analýzu dat na sociálních sítích, ohlásila příchod nové posily. Na pozici šéf marketingu nastupuje Neil Morgan, který v minulosti pracoval pro Adobe a další firmy.

Morgan byl ještě nedávno viceprezidentem pro digitální marketing Adobe pro Evropu a Asii, kde měl na starosti především projekt Marketing Cloud. Marketingové zkušenosti získal také ve společnostech Oracle, Chordiant, Siebel a Omniture.

Jak uvedl pro web TechCrunch.com zakladatel Socialbakers Jan Řežáb, přijetím Morgana (kterého popisuje jako „hvězdu“) se z jeho údajně neznámá firma stane známější.

Socialbakers před pár dny spustili nástroj nazvaný Ad Analytics umožňující pracovat i s digitální reklamou, což firmě může výrazně rozšířit záběr. Nové funkce jsou mimo jiné výsledkem akvizice chorvatského startupu SocialBrando realizované koncem loňského roku.

Letošní tržby kolem 25 milionů dolarů

Spoluzakladatel a výkonný ředitel Socialbakers Jan Řežáb uvedl, že letos očekává tržby kolem 25 milionů dolarů a nebýt investic do rychlého celosvětového růstu, firma už by byla v zisku. Řežábův tým na expanzi získal už celkem 8,2 milionu dolarů od fondů Index Ventures a Earlybird Venture Capital ze Silicon Valley. I díky tomu už má 13 kanceláří v 11 zemích a rychle rozšiřuje pobočky v New Yorku a San Francisku.

Centrála firmy je stále v Praze, přičemž velká část vývoje se soustředí také do Plzně. Nadějný projekt aktuálně zaměstnává více než 200 lidí, zhruba polovina je přitom součástí vývoje a produktových týmů.

Horký kandidát na burzu

Server Business Insider zařadil mladou českou společnost Socialbakers mezi 15 nejžhavějších společností ve fázi před vstupem na burzu, které se zaměřují na technologie spojené s digitální reklamou a podobnými nástroji. Na tomto trhu je v poslední době hodně živo – jen za poslední rok podobně zaměřené firmy upsaly své akcie na burze za více než 660 milionů dolarů a běžné jsou i akvizice. Twitter například nedávno za 350 milionů dolarů získal startup MoPub.