Chytré hodinky od Applu nelákají. Značka ztrácí podíl na trhu

Hodinky od Applu v obchodě s luxusním zbožím v Tokiu

Hodinky od Applu v obchodě s luxusním zbožím v Tokiu Zdroj: CTK

Hodinky Watch
Hodinky Watch
Hodinky Watch,
Hodinky Watch
Hodinky Watch
7
Fotogalerie

Podíl Applu na trhu nositelných zařízení se ve třetím čtvrtletí snížil o zhruba 70 procent. Vyplývá to z údajů zveřejněných analytickou firmou IDC. Loni Apple za čtvrtletí prodal na čtyři miliony hodinek, nyní však dodal pouze milion zařízení.

Jak ukazují výsledky IDC, všichni velcí hráči v oboru tzv. nositelných zařízení (angl. wearables) ve třetím čtvrtletí letošního roku rostli. Samsung například prodává tolik zařízení jako nyní Apple, v případě jihokorejské firmy tak jde o nárůst zhruba 90 procent. Značka Fitbit si v poslední době mírně polepšila, ačkoliv analytici čekali mnohem lepší výsledek. Akcie Fitbit si v reakci odepsaly 30 procent na konečnou hodnotu 8,5 dolaru.

Jedinou výjimkou mezi firmami je Apple, který zaznamenal výrazný pád. Jak píše web qz.com, značka teprve v září představila Apple Watch Series 2 a Apple Watch Nike+, což se možná projevilo na prodejích ve třetím čtvrtletí - řada lidí čekala na nový model. Na druhou stranu po uvedení nových modelů se prodeje příliš nezvedly.

Bez ohledu na možné důvody, proč nositelná zařízení s nakousnutým jablkem tak propadla, Apple může jen doufat, že si k němu najdou zákazníky cestu právě před Vánocemi, tvrdí web. Apple zřejmě narazil na strop prodeje. Klíčové produkty jako iPhone nebo Macbook se neprodávají, jak se očekávalo. Firma kvůli tomu ohlásila první celoroční pokles tržeb za posledních 15 let.