Dr. Dre a Jimmy Iovine založili akademii pro technologické inovátory

Dr. Dre, spoluzakladatel společnosti Beats Electronic

Dr. Dre, spoluzakladatel společnosti Beats Electronic Zdroj: Jason Persse via Flickr (CC BY-SA 2.0)

Zakladatelé firmy Beats Electronic Jimmy Iovine a Andre Young, známější jako Dr. Dre, zaštítili vlastními jmény a 70 miliony dolarů (přes 1,5 miliardy korun) vznik ojedinělé akademie. Instituce při Univerzitě Jižní Kalifornie propojí technické a humanitní vědy, do premiérového ročníku nastoupilo 31 posluchačů.

Úspěch značky sluchátek Beats, kterou za tři miliardy dolarů koupil Apple, inspiroval úspěšnou dvojici k založení vlastní vzdělávací instituce při univerzitě v Jižní Kalifornii. Cílem Akademie Jimmy Iovina a Andre Younga je pak inspirovat budoucí generace podnikatelů. Akademie nabídne propojení odlišných disciplín a přístupů, ze kterých má nicméně vzniknout originální výsledek.

Spojili hudbu s podnikáním
James Iovine a Andre Young se nejvíce proslavili v roli hudebních producentů. Prvně jmenovaný přes vedl přes dvacet let společnost Interscope Records, kde nastartoval kariéru jménům jako U2, Lady Gaga, Gwen Stefani a Black Eyed Peas. Andre Young alias Dr. Dre obohatil hudební svět zrodem hip-hopových hvězd Snoop Dogga, 50 Centa a Eminema. V roce 2008 společně založili firmu Beats Electronic na výrobu sluchátek, kterou koupil Apple za 3 miliardy dolarů.

Čtyřletý studijní program propojí uměleckou tvorbu s poznatky z oboru výpočetních technologií a ekonomie, absolventi získají bakalářský titul.

Diplom za překračování hranic

Jimmy Iovine pro The Wall Street Journal uvedl, že společným cílem zakladatelů instituce bylo „vybudování takové školy, kterou podle nás zábavní průmysl v tuhle chvíli potřebuje.“

Vzdělávací projekt tak slouží jednak přípravě zaměstnanců technologických společností jako je Apple či Google, jednak výchově budoucích zakladatelů firem. „Výhodu v zábavním průmyslu budou mít ti, kdo dokážou mluvit oběma ‚jazyky‘: rozumět řeči technologií i kulturním souvislostech. Na to se naše škola zaměřuje,“ dodal.

V závěrečných letech studia se posluchači účastní například kurzů teorie vizuální recepce, prostorového designu či cloud computingu. Doplní je také semináře obchodní strategie a workshopy ve speciálním prostoru nazvaném „garáž“. Počet studentů v ročníku se bude držet kolem třiceti také v následujících letech.

Robert Wilson: Sepisování žádostí o granty je mrháním času nadaných lidí