Ford to zkusí jako Ferrari. Zákazníky supersportu GT si bude vybírat

Ford GT

Ford GT

Ford GT
Ford GT
2 Fotogalerie
Dalibor Žák
Několikaleté pořadníky a malá jistota, že se na vás nakonec s autem vůbec dostane. To nejsou přežitky socialistického centrálního plánování (na Trabanta se svého času čekalo i sedm let), ale aktuální vymoženosti trhu s exkluzivními supersporty.

A právě přetlak poptávky nad nabídkou dělá přesně to, co se od exkluzivního supersportu očekává. Neklesá na ceně a jako „ojetý“ se prodává za vyšší cenu než nový. Na ojetinu se totiž nemusí čekat.

Ford brzy uvede na trh svůj nový supersport GT a koncem února poprvé otevře objednávkový sešit. Už teď je jasné, že poptávka bude značně převyšovat nabídku a tempo výroby Fordu GT (vyrobí se jen 250 kusů ročně). A tak Ford vyzkouší stejný systém, jaký léta funguje u Ferrari. Bude si zákazníky vybírat.

Klíčové otázky na zákazníky se týkají toho, jak často chtějí se svým autem jezdit, jaké měli v minulosti Fordy (majitelé minulého GT budou mít zřejmě výhodu) a například i toho, jak často se budou se svým autem chlubit na sociálních sítích. Ford připustil, že preferuje zákazníky, kteří chtějí auto pravidelně používat. Automobilka chce, aby byl Ford GT na ulicích (a okruzích) vidět.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz