Program IBM je podobný těm, které je možné vídat u jiných společností. Pokud se startupy zaregistrují a splní požadavky, získají zdarma přístup k technologiím, což dokáže ušetřit třeba za poplatky a licence, a především mohou využít spojení na obrovské množství trhů a zákazníků, kde už IBM působí. K dispozici budou také specialisté z firmy pro konzultace, rady a pomoc.
IBM do programu nebere každého. Chce se soustředit především na projekty, které mohou využívat firemní zákazníci, tedy tradiční segment, v němž Big Blue působí. Ideální je rovněž směřovat k iniciativě Smarter Planet, kterou IBM už nějakou dobu prosazuje. Do této oblasti lze v podstatě začlenit mnoho věci, třeba internet věcí, big data a analytiku a tak dále.
Zůstat s dobou
Bude rozhodně zajímavé sledovat, zda IBM v Česku nějaké startupy uloví. Firma podpořila aktuální ročník StartupYardu, který je zaměřen právě na velká data a jejich analýzu, vybrané týmy ale příliš nadšení nebudí.
Pomoc firem typu IBM, Microsoft, SAP a podobně obecně startupům může pomoci. Přístup k zákazníkům či partnerům je rozhodně jednodušší, než v případě lifestylových webových a mobilních aplikací. Česko má navíc v podnikovém a „hardcore“ IT poměrně solidní zázemí a úspěchy.
IBM a firmy jejího typu samozřejmě za podporou startupů sledují i své vlastní zájmy. Mohou zůstat v kontaktu s inovacemi a talentovanými lidmi a mohou si zajistit, že další generace firem bude používat jejich technologie. Pokud například startup vyroste na cloudu SoftLayer od IBM, je zde velká šance, že na něm zůstane i v budoucnu. A tak dále.
Právě SoftLayer, který IBM minulý rok koupila za dvě miliardy dolarů, je jedna z technologií, kterou firma v rámci podpory mladých projektů nabízí. Dále jsou to také různé nástroje pro vývojáře, middleware, cloudová platforma BlueMix a veliký potenciál rozhodně může slibovat umělá inteligence Watson. Ta se postupně dostává do cloudu a nabízí větší přístupnost vývojářům. IBM má zároveň řadu inovačních center po celém světě včetně Česka, k nimž rovněž nabízí přístup.