Internetový obchod chce letos navýšit počet položek v nabídce z nynějších 170 tisíc na více než 300 tisíc. Posílit by měly například kategorie zboží jako nábytek, sportovní vybavení či móda. Velký potenciál je podle Endlera také u zboží v kategorii dům a zahrada. Největší nárůst poptávky byl loni v kategoriích foto, dům a zahrada, hračky či vybavení domácností.
Mall.cz vstoupil před dvěma týdny na chorvatský trh, v nabídce e-shopu Mall.hr je v tříměsíčním testovacím režimu 10 tisíc produktů. „Tím pokračuje expanze v zemích bývalé Jugoslávie. Zatím Chorvatsko budeme obsluhovat přes náš slovinský tým, nebudujeme tam sklad,“ uvedl ředitel. Jde o šestou zemi, kam obchod vstoupil.
Podíl zahraničních trhů na celkovém obratu společnosti se každý rok zvyšuje. „Již loni se zahraniční pobočky vyrovnaly českému trhu. V letošním finančním roce se podíl ČR dostane pod 50 procent,“ řekl Endler. Nyní obchod kromě Česka působí v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Slovinsku.
Důraz na mobily
V Česku má nyní Mall.cz 18 kamenných prodejen, další by mohla vzniknout v Mladé Boleslavi. Do roku 2017 chce internetový obchod čtyřikrát zvýšit kapacitu svého distribučního centra u Prahy na 150 tisíc expedovaných kusů zboží za den. Loni to bylo průměrně 35 až 45 tisíc kusů, v rekordním dnu o Vánocích pak 57 tisíc kusů.
Společnost chce v budoucnu klást větší důraz na mobilní nakupování. Podíl návštěvnosti přes mobilní zařízení dosáhl loni 23 procent, na tržbách se nákupy přes mobily a tablety podílely z 16 procent. Letos e-shop očekává, že přes mobilní zařízení bude k webu přistupovat 30 až 35 procent zákazníků.
Mall.cz a srovnávač cen Heureka.cz koupila v lednu investiční skupina Rockaway. Obchod financují miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF. Transakci nyní posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).