Nejdynamičtější IT firmou střední a východní Evropy je česká Simplicity

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Vítězem letošního žebříčku Technology Fast 50 o nejrychleji rostoucí technologickou firmu v regionu střední a jihovýchodní Evropy se stala česká společnost Simplity, která poskytuje poradenské služby a řešení pro datové sklady. Druhé místo obsadil polský provozovatel mobilních plateb SkyCash Poland a třetí maďarský on-line server pro rezervaci ubytování Szallas.hu. Uvedla to poradenská firma Deloitte, která žebříček sestavuje.

Druhé místo mezi tuzemskými firmami obsadila Zentity, která vyvíjí mobilní aplikace pro finanční či telekomunikační společnosti a na třetím místě se umístil výrobce komplexních síťových řešení INVEA-TECH.

Žebříček, který Deloitte sestavuje 16. rokem, vychází z porovnání tržeb technologických společností za poslední čtyři roky. Letos se v něm umístily firmy z Bulharska, Česka, Chorvatska, Litvy, Maďarska, Polska, Rumunska, Slovenska a Srbska.

„Více než polovina firem v žebříčku se zaměřuje na vývoj softwaru. Více než čtvrtina se soustředí na média a necelá desetina firem na poskytování internetových služeb, dodávku telekomunikačních služeb a sítě,“ uvedl vedoucí partner Deloitte Martin Tesař.

Nejvíce firem v žebříčku má Polsko

Celkovému vítězi vzrostly v posledních čtyřech letech tržby o 1971 procent. Průměrný růst společností v žebříčku se letos snížil z loňských 698 procent na 560 procent. Čtyři z pěti firem se do hlavního žebříčku dostaly poprvé. Nejvíce zástupců v žebříčku má letos Polsko s 12 umístěnými a Rumunsko s deseti. ČR a Slovensko mají shodně po pěti firmách.

„Za oceněním vidím především usilovnou práci celého našeho týmu. Vítězství si vážím a o to více, že se nám podařilo udržet vysoké tempo růstu i v době, kdy alokujeme velkou část zaměstnanců na vývoj vlastního produktu Accurity. Věříme, že nám tato významná investice, stejně jako prestižní ocenění, pomůže v naší další cestě na světové trhy,“ uvedl k výsledkům žebříčku výkonný ředitel Simplity Petr Mahdalíček. V hodnocení za rok 2015 byly analyzovány tržby za období 2010 až 2014.