Pinterest: nová sociální síť, která strhává pozornost

Pinterest

Pinterest

Sociální síť Pinterest, která je v Česku zatím spíš neznámá, se stala nejrychleji rostoucí nezávislou sítí v historii. Podle serveru TechCrunch počet unikátních uživatelů přesáhl v lednu 11,7 milionu. Projektu věří i investoři, vložili do něj přes 37,5 milionu dolarů (700 milionů korun).

Pinterest funguje v podstatě jako nástěnka, kam si raketově rostoucí počet uživatelů „špendlí“ (pin) obrázky a videa, libovolně je kategorizuje a sdílí s ostatními, láká na jednoduchost a možnost čerpat nové nápady.

Podle analytické firmy comScore tráví navíc sociálními sítěmi přehlcení uživatelé na Pinterestu čím dál větší množství času, což je zajímavé pro obchodníky. Podle ní zde v listopadu strávil průměrný návštěvník měsíčně hodinu a půl, přičemž jedna návštěva trvala 15 minut. Pro srovnání, na Facebooku strávili uživatelé měsíčně sedm hodin.

PinterestPinterest

Inspirace na nástěnkách

Zajímavostí je, že web stále funguje v beta verzi a noví uživatelé stojí frontu na čekací listině nebo musí obdržet pozvání od stávajícího člena. Přesto se podle analytiků tlačítko „Pin it“ stává dalším nezanedbatelným nástrojem internetové komunikace.

Možné vysvětlení popularity nové sociální sítě nabízí na chatu jeden z uživatelů, Arshed Nabeel: „Denně jsem zavalen stovkami sdílených fotografií. Pinterest našel jednoduchý způsob, jak se v nich vyznat a třídit je.“ Kary Delariaová dodává: „Hledám zde oddech a načerpání nových podnětů: jak si vyzdobit dům, co uvařit, co dělat s dětmi.“

PinterestPinterest

Pomohlo i ocenění časopisem Time

Na Pinterestu začala pracovat trojice zakladatelů v kalifornském Palo Altu v prosinci 2009, v březnu 2010 představila uzavřenou beta verzi, v květnu 2011 přišla mobilní aplikace, o něco později aplikace pro iPhone. V srpnu 2011 jej časopis Time zařadil do seznamu 50 nejlepších webů za rok a ke konci roku překročil hranici 10 milionu uživatelů.

Myšlenka online nástěnky není podle internetových odborníků kdovíjak originální, u Pinterestu však zaujme provedení. Mnozí analytici proto předpovídají Pinterstu zářivou budoucnost, zatímco jiní upozorňují, že v případě sociálních sítí lze jen těžko odhadovat jejich hodnotu na základě objemu investic. Podle nich se často jedná o krátkodobé investice spekulující pouze na růst ceny akcií bez zájmu o dlouhodobé výsledky.