Vytváření a provozování her, ve kterých je možné virtuální realitu sdílet s ostatními lidmi, patří v herním průmyslu v poslední době k nejvýnosnějším aktivitám. Jsou to právě onlinové hry, které se u hráčů těší největší oblibě. To si, zdá se, uvědomuje i Sony.
„‘Další generace‘ dnes již neznamená pouze ‚lepší hardware‘, hráči další generace již nechtějí pouze skvěle vypadající hry, chtějí také, aby byly hry podobné dnešní době, ve které jsou naše životy neustále propojeny s životy druhých. A to pro nás znamená, že se bude hrát v týmu,“ říká vývojář Matt Southern.
Ne všichni jsou ale přístupem Sony stejně nadšeni. „Jediné, co potřebuji vědět o „sociálních rysech“ nové generace PlayStation, je, jak je vypnout“, píše na serveru BBC uživatel earlsixteen.
Předchozí verze PlayStation 3 vyšla v roce 2006 a prodalo se jí asi 77 milionů kusů. Nová verze, která bude vybavena osmijádrovým procesorem od AMD, osmigigabajtovou RAM DDR5 a grafickou kartou Radeon, se má prodávat za 430 dolarů (asi 8 tisíc korun).
Japonský konkurent Nintendo uvedl na trh svou novou herní konzoli Wii U loni v listopadu. Novou verzi své konzole Xbox letos chystá také americký Microsoft. Úspěch tak nový výrobek zdaleka nemá zaručený také proto, že s nástupem tabletů a mobilních zařízení je konkurence na herním trhu větší než dříve.