Náš člověk v Ženevě: Netradiční premiéra

Škoda Vision iV

Škoda Vision iV Zdroj: acz

Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
25
Fotogalerie

Stále se máme co učit, glosoval v nadsázce švýcarské faux pas Škody Auto její ředitel pro Česko Luboš Vlček. Česká automobilka totiž nestihla včas přivézt svou největší chloubu na nejslavnější autosalon do Ženevy. Na piedestalu určeném pro studii prvního sériově vyráběného elektromobilu Vision iV tak nezaparkovalo nablýskané zhmotnění elektrické budoucnosti, ale konvenční SUV pro evropský trh - Škoda Kamiq.

Více než stoleté automobilce se vedlejším efektem tohoto přešlapu podařilo umocnit důležitost okamžiku o den později. Tehdy Škoda svůj elektromobil v dosud neznámé prodejní ceně zvládnula odprezentovat. A bylo nač se dívat. Byť zaplavila 89. ročník Ženevského autosalonu tsunami nejrůznějších vozů na elektrický pohon, česká stopa z dílny Škody v silné konkurenci rozhodně nezapadla. Naopak patřila nejen na pohled k nejpovedenějším. Jasně patrný trend nástupu elektroaut doložil i koncept Audi Q4 e-tron nebo modely Citroën Ami One, Honda E Prototype, Kia EV concept nebo Seat el-Born.

Přestože se výrobci ve velkém pouštějí do e-mobility, jen Škoda investuje do roku 2022 téměř 52 miliard korun do vývoje aut na alternativní pohon, v Česku tak velkou expanzi elektroaut jen tak čekat nelze. Prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar totiž v Ženevě prohlásil, že bude v roce 2025 v Česku fungovat asi dva tisíce dobíjecích stanic. Řidiči jich přitom budou potřebovat alespoň pět tisíc. Dnes jich mají k dispozici dvě stovky.

„Podle odhadů výrobců bude v roce 2025 v Česku jezdit až 50 tisíc elektrických vozidel. Na deset vozidel je přitom potřeba jedna dobíjecí stanice,“ podotkl Wojnar. Přelití e-vlny z autosalonů na české silnice tak ve větší míře nehrozí. Zatím.